۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۹۴۷۱۸

تدوین بانک جامع اطلاعات مربیان قرآنی خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان شمالی از تدوین بانک جامع اطلاعات مربیان و مدرسان قرآنی در این استان خبر داد.
حجت الاسلام محمدي،

حجت الاسلام احمد محمدی، مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به این که اکنون در این استان بیش از 80 مربی در 19 مؤسسه قرآنی به تدریس قرآن آموزان می پردازند، اظهار کرد: در این مؤسسات دوره های آموزش قرآن به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود.

 

به گفته وی در دوره های عمومی مؤسسه های قرآنی خراسان شمالی مواردی از جمله روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم مقدماتی و تکمیلی و تدبر و حفظ موضوعی و سوره های منتخب قرآن به قرآن آموزان تدریس می شود.

 

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: دوره های عمومی مؤسسات قرآنی استان با هدف ارتقاء سطح عمومی قرآن آموزان در مقاطع سنی مختلف و تربیت نیروی انسانی قرآنی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که علاوه بر دوره های عمومی قرآن آموزی، دوره های تخصصی قرآن نیز در موسسات خراسان شمالی برگزار می شود، اضافه کرد: در مجموع در 19 مؤسسه قرآنی استان بیش از 80 مربی شامل حافظان قرآن کریم، کارشناسان علوم قرآنی از دانشگاه‌ ها و طلاب مدارس علمیه و دارای مدارج علمی به امر تدریس قرآن آموزان مشغول هستند.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه از تدوین بانک جامع اطلاعات مربیان و اساتید قرآنی خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف ساماندهی و بهره برداری از اساتید برجسته قرآنی در فرایند فعالیت های آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم اجرا می شود.

 

به گفته وی با تدوین بانک جامع اطلاعات مربیان و اساتید قرآنی، فعالیت های مرتبط با مؤسسات قرآنی ساماندهی و نسبت به بهبود شرایط و محتویات آموزشی اقدام می شود.

 

گفتنی است، با وجود گفته حجت الاسلام احمد محمدی، مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی مبنی بر فعالیت 19 مؤسسه قرآنی دارای مجوز در استان، بنا بر اعلام مسؤولان دارالقرآن کریم خراسان شمالی هم اکنون در این استان 35 مؤسسه قرآنی، 104 خانه قرآن شهری و روستایی و 629 جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است.

 

بر پایه گزارش دارالقرآن کریم خراسان شمالی در حال حاضر در این استان 288 حافظ و 77 قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.

 

گفتنی است، از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با 51 نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و علاوه بر این تعداد، در حال حاضر در استان 412 نفر به صورت تجربی و سنتی و 253 نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند/9314/ت302/ب

ارسال نظرات