۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۹۴۳۳۹
دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی استان تهران تشریح کرد؛

نحوه ارزیابی آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی

خبرگزاری رسا ـ دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی استان تهران ضمن تشریح نحوه و مراحل ارزیابی آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی، گفت: بررسی و اظهار نظر علمی درباره شکل و محتوای اثر محققان دست‌کم به پژوهشگر فرصت می‌دهد تا بیش از گذشته با نقاط ضعف و قوت اثر خود آشنا شده و در صورت امکان به اصلاح آنها بپردازد.
جشنواره علامه حلي

حجت‌الاسلام علی اکبر رضایی، دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بررسی و اظهار نظر علمی درباره شکل و محتوای اثر محققان را یکی از مهم‌ترین وظایف جشنواره‌ها دانست و گفت: این امر دست‌کم به پژوهشگر فرصت می‌دهد تا بیش از گذشته با نقاط ضعف و قوت اثر خود آشنا شده و در صورت امکان به اصلاح آنها بپردازد.

 

وی افزود: نوع جشنواره‌های علمی و پژوهشی، میدان رقابتی را در عرصه پژوهش به وجود می‌آورد که به‌طور کلی به نفع پژوهشگران است.

 

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به این‌که جشنواره علامه حلی با هدف رشد و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های حوزوی و نیز ایجاد فضای رقابتی سالم در عرصه‌های علمی و پژوهشی تشکیل شده و با امید فراوان به عنایت امام عصر(عج) فعالیت‌های خود را سامان می‌دهد، ادامه داد: این جشنواره سعی دارد در این زمینه خدمات شایانی را به اهل علم و پژوهشگران جوان حوزوی تقدیم کند، از این رو دبیرخانه جشنواره پس از دریافت فایل یا عین اثر از نویسندگان، ابتدا آنها را در فضایی کاملا صمیمی و در عین حال جدی مورد ارزیابی و بررسی علمی قرار می‌دهد، بدین منظور دبیرخانه جشنواره پس از دریافت اثر محقق، آن را کد بندی کرده و برای مرحله ارزیابی اجمالی در اختیار ارزیابان قرار می‌دهد.

 

دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی استان تهران با بیان این‌که ارزیابان محترم نیز پس از بررسی اثر از نظر قالب و محتوا، ‌نمره‌های مربوطه را در فرم‌های مخصوص درج می‌کنند، گفت: پس از آن چنانچه اثر ارزیابی شده موفق به کسب نمره حداقل 75 شود به مرحله ارزیابی تفصیلی اول راه می‌یابد.

 

وی ابراز داشت: در این مرحله، ارزیابی اثر با دقت و تأمل بیشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر امتیاز حداقل 65 را کسب کند وارد مرحله تفصیلی دوم شده و جهت ارزیابی دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام رضایی گفت: همچنین در صورتی که  اختلاف امتیاز اثر در مرحله اول و دوم تفصیلی  بیش از 20 باشد اثر توسط ارزیاب سوم داوری شده و امتیاز این مرحله با بیشترین نمره مرحله تفصیلی جمع و سپس معدل آن به عنوان امتیاز نهایی اثر لحاظ می‌شود.

 

دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی استان تهران با بیان این که برگزیدگان جشنواره  باید حائز امتیاز 100 تا 85 به ترتیب رتبه اول تا سوم باشند، اظهار داشت: همچنین تعدادی از آثار که کمتر از 85 امتیاز به دست آورده‌اند، به تشخیص دبیرخانه به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی می‌شوند.

 

وی ابراز داشت: از زمان ارسال نخستین اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره علامه حلی استان تهران ارزیابی هم آغاز شده و اکنون در مرحله ارزیابی اجمالی هستیم که همچنان ادامه دارد./956/

ت303

ارسال نظرات