۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۹۴۱۱۹
امام جمعه شاهرود:

تا رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه وقف فاصله زیادی داریم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهرود گفت: تا رسیدن به جایگاه حقیقی وقف و شرایط مطلوبی که این سنت حسنه بتواند نقش مهم خود را در تأمین رفاه مردم و اقشار نیازمند و حل مشکلات اجتماعی جامعه اسلامی ایفا کند فاصله زیادی داریم.
امام جمعه شاهرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمود ترابی، امام جمعه شاهرود، امروز در همایش استانی «همه واقف باشیم» که در سالن همایش‌های شرکت ذغال‌سنگ البرز شرقی این شهرستان و به همت اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شد، اظهار داشت: مردم و مسؤولان همگی باید در راه ترویج این سنت نیکوی الهی تلاش کنند و احیای آن را وظیفه خود بدانند.

 

وی فعالیت‏های خوبی که در سال‏های اخیر از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و اداره‏های شهرستانی آن در باب اشائه و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه و افزایش و حفاظت از موقوفات انجام شده را شایسته تقدیر دانست و افزود: گام‌های برداشته شده اصولی و مثبت بوده اما رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند عزمی جدی و همگانی است.

 

امام جمعه شاهرود با اشاره به برگزاری این همایش با هدف تجلیل از واقفان، خیران، متولیان و هیأت‏های امنای بقاع متبرکه تصریح کرد: باید از همه واقفان خیراندیشی که با حسن نیت در این مسیر گام نهاده‏اند، قدردانی شود تا مشوقی برای امتداد و استمرار این حرکت خداپسندانه باشد.

 

حجت الاسلام ترابی اثرگذاری تربیتی وقف را مسأله‌ای عنوان کرد که در جامعه کمتر به آن توجه می‌شود و گفت: وقف عملی صالح با فواید اجتماعی و کارکرد‌های دینی و تربیتی مختلف است که نگاهی گذرا به پیشینه استفاده از این ظرفیت معنوی و اقتصادی در جامعه اسلامی راه پیش رو را نمایان‌تر می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در شاهرود نقش وقف در رشد و ترویج فعالیت‏های قرآنی، دینی، مذهبی و اعتقادی در جامعه را غیرقابل انکار دانست و اضافه کرد:  در برهه کنونی همه باید دست به دست هم دهند و مسؤولان امر در ادارات اوقاف را یاری کنند تا موقوفات جدید با نیات بروز شده ثبت شود و در این عرصه بهره‌برداری اصولی صورت گیرد.

 

وی با مقایسه وقف با اعمال نیک شبیه به آن همچون قرض الحسنه و صدقه ضمن تصدیق همه آنها این سنت نبوی را اثرگذارتر و کارآمدتر خواند و خاطر‌نشان کرد: وقف چشمه‌ای همیشه جاری و صدقه‌ای ماندگار است که تا زمان وجود هزاران نفر را منتفع و خیر کثیری را نصیب واقف می‌کند./977/پ202/س

ارسال نظرات