۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۹۱۳۹۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

نهادینه کردن معنویت لازمه جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که وظیفه سازمان تبلیغات توزیع روحانیان تولیدکننده علم در مساجد است، گفت: نهادینه کردن معنویت لازمه جامعه اسلامی است، احساس نیاز معنویت در جامعه و نهادینه کردن این مهم باید دغدغه مسؤولان و روحانیان باشد.
حجت الاسلام مهدوي امين ، مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که معنویت به زندگی انسان معنا می بخشد و انسان را به هدفی عالی می رساند، بیان داشت: معنویت حلال مشکلات و برطرف کننده نارسایی ها در نظام خانواده و اجتماع است.

وی با اشاره به این که باید احساس نیاز به مسائل معنوی در بین مردم نهادینه شود، گفت: این مهم نیازمند آموزش و زمینه سازی است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که مهم ترین فعالیت سازمان تبلیغات بحث اعزام مبلغ در مساجد است، اظهار کرد: ساختار مساجد، زیباسازی آن، وجود امام جماعت و هیأت امنا، خدام و انسانهای باسواد در مساجد جهت ترغیب افراد به ادای نماز است.

وی در ادامه با بیان این که معنویت در جامعه باید نهادینه شود، گفت: باید مسائل دینی و اعتقادی را برای مردم بیان کنیم، مردم و دولت با همکاری یکدیگر می توانند فرهنگ توسعه نماز را نهادینه کنند.  

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که اعتقادات معنوی در زندگی بسیار حایز اهمیت است، خاطرنشان کرد: این اعتقادات سلامت جسم و روح اعضای خانواده را تضمین می کند، باید تلاش کنیم تا سطح معنویت را  میان اعضای خانواده و جامعه ارتقا دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه تصریح کرد: جهت کاهش اثرات بلایای طبیعی و ایجاد زمینه کاهش گناهان، توجه به معنویات در جامعه باید همزمان مورد توجه روحانیان و مسؤولان قرار گرفته شود./9451/ت303/ب

ارسال نظرات