۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۹۰۸۰۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

ربا باید از سیستم بانکداری حذف شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که ربا باید از سیستم بانکداری خارج شود، گفت: دوری از مال حرام سبب جلب رضایت خداوند و مردم می‌شود.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم  ظهر امروز در دیدار مدیر عامل پست بانک ایران بر ضرورت بهر‌ه گیری مردم از آیات قرآن تأکید کرد و گفت: قرآن در بر دارنده سعادت بشریت است و به هدایت عمومی کمک می‌کند.
وی با بیان این‌که انسان هر عملی در دنیا انجام دهد نتیجه آنرا مشاهده خواهد کرد، ابراز داشت: حرکت به سوی اسلام و توجه به ارزش‌های دینی تنها راه تضمین دنیا و آخرت انسان است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیات قرآن دنیا را فانی ذکر کرد و اظهار داشت: انسان قطعا در آخرت نتیجه اعمال نیک و بد خود را می‌بیند، از این رو باید مراقب رفتار خود باشد.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که در دنیا نیز نتیجه برخی از کارهای انسان مشاهده می‌شود، افزود: این امر نشان می‌دهد که دنیا بر اساس اعمال نیک و بد انسان واکنش نشان می‌دهد.
وی در ادامه با تأکید بر این‌که مال حرام و ربا باید از نظام بانکداری بیرون برود،‌ ابراز کرد: دوری از مال حرام سبب جلب رضایت خداوند و مردم می‌شود.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: تسهیلاتی که بانک‌ها در اختیار مردم می‌گذارند اقدامی پسندیده است و به حل مشکلات مردم کمک می‌کند./927/پ202/ج
ارسال نظرات