۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۸۹۹۷۰
مدیر استانی حوزه علمیه زنجان:

با الگوگیری از سیره معصومین در مسیر سعادت گام برداریم

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه زنجان تنها مسیر رسیدن به سعادت و خوشبختی را فرموده های معصومین (ع) عنوان کرد و گفت: دنیا و زندگی مردم به مسیر خوشبختی و سعادت برنخواهد گشت مگر زمانی که برنامه های خود را بر اساس فرموده های پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) تنظیم کنند.
حجت الاسلام بيات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسن بیات، مدیر حوزه های علمیه برادران زنجان، در آیین عزاداری امام حسین (ع) که در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان برگزار شد اولین ارزش از دیدگاه امام حسین (ع) را شهادت به یگانگی خداوند دانست و گفت: امام حسین (ع) در یک نامه مکتوب وصیت نامه مبارک خود را به محمد حنفیه داده است که در آن به بیان ارزش ها پرداخته و یک به یک آن امور را شمرده است که یکی از آنها شهادت به یگانگی خداوند است و به حق ما هر چه داریم از خداوند است.

 

وی در ادامه افزود: انسان ذاتا هیچ ارزش دیگری به غیر از عبودیت خداوند ندارد و اولین مرحله برای رسیدن به ارزش ها عبادت و اطاعت معبود یکتا است و در واقع انسان منهای خداوند هیچ و پوچ است.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در ادامه به دشمنی شیطان با انسان اشاره کرد و اظهار داشت: من نمی دانم چرا برخی از انسان ها دانسته یا نادانسته به شیطان اعتماد می کنند و در جاده های لغزنده خود را به او می سپارند در حالی که او چندین بار به دشمنی خود نسبت به انسان ها قسم خورده است و حتی تأکید کرده است که حتما همه انسان ها را گمراه خواهد کرد.

 

حجت الاسلام بیات در ادامه با هشدار به طلاب نسبت به جاه و مقام های دنیوی تصریح کرد: نباید با این مقام های دنیوی خود را فریب دهیم و دل به این امور بسته و از خداوند غافل شویم و ارزش ها و استعدادهای خود را کمرنگ کنیم؛ حال که همه ما طلبه هستیم باید بیشتر در این مورد مواظب باشیم همچنان که به امام حسین (ع) برای تحریف اهدافش از این پست و مقام های دنیوی بسیار پیشنهاد شد ولی ایشان با ایمانی که نسبت به اهداف عالیه خود داشت هیچ یک را نپذیرفت.

 

وی در پایان فرموده های ائمه (ع) را بهترین برنامه برای رسیدن به تکامل و سعادت عنوان و تأکید کرد: همه سعی می کنند که برنامه زندگی خود را بر اساس گفته های فلان روانشناس یا فلان جامعه شناس مرتب کنند در حالی که به نظر بنده دنیا و زندگی مردم به مسیر خوشبختی و سعادت برنخواهد گشت مگر زمانی که برنامه های خود را بر اساس فرموده های پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) تنظیم کنند که همه فرموده های آن بزرگواران حق محض است و هیچ گمراهی در آن راه ندارد. /949/پ202/ب

ارسال نظرات