۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۸۹۴۷۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خبرداد؛

برگزاری بیش از 600 گفتمان دینی در ایام محرم

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری بیش از 600 گفتمان دینی در ماه محرم و صفر در استان لرستان خبرداد.
گفتمان ديني

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که بیش از 600 گفتمان دینی در مدارس راهنمایی و متوسطه استان لرستان برگزار می شود، بیان داشت: این گفتمان‌ها با موضوعات عاشورا و قیام امام حسین(ع)، جنگ نرم، مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب، روابط اجتماعی، آسیب‌ها و چالش‌ها، نحله‌های فکری و عرفان‌های نوظهور، دین و زندگی و مبانی انقلاب اسلامی در ماه محرم و صفر برپا می شوند.

وی با اشاره به این که گفتمان های دینی عامل تعمیق باورها است، گفت: از ابتدای ماه محرم امسال گفتمان های دینی با محوریت فلسفه عاشورا در مدارس شهرستان های لرستان برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات لرستان با بیان این که گفتمان های دینی  در 90 مدرسه و دبیرستان پسرانه و دخترانه این استان برگزار می شود، گفت: در این گفتمان ها باید روح مبارزه و تقابل با توطئه‌های دشمنان و بدخواهان دین اسلام و جامعه اسلامی در میان دانش آموزان ایجاد شود.

وی با بیان این که امام حسین(ع) برای حفظ شرف و آبروی مردم، و عظمت و شکوه اسلام قیام کرده است، افزود: امروز پس از سال های بسیار یکی از مهم‌ترین وظایف ما در برابر این حرکت جاودان امام حسین‌(ع) و یاران با وفایش، معرفی ارزش‌های این حماسه تاریخی است.

حجت الاسلام مهدوی مهم ترین اهداف برگزاری این گفتمان ها را احیای ارتقا معارف و بصیرت دانش آموزان در مورد وقایع عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) بیان کرد و ادامه داد: در این گفتمان ها اساتید بومی و اعزامی از قم به تبیین اهمیت رعایت حجاب و اقامه نماز از دیدگاه امام حسین(ع) در کنار دیگر موضوعات می پردازند.

وی با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در گفتمان های دینی بیان داشت: روحانیان باید درباره جایگاه و اهمیت امر به معروف ونهی از منکر  در اسلام تبلیغ کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: طرح گفتمان دینی از مهم ترین و مؤثرترین فعالیت‌های تبلیغی این سازمان  است که در بیشتر مناسبت‌های ملی و مذهبی با موضوعات گوناگون آگاهی و بینش جوانان را ارتقا می‌بخشد./9451/ت302/غ

ارسال نظرات