۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۸۹۱۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

هیأت های مذهبی باید مسجد محور باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که در این استان دو هزار هیأت فعالیت دارند، گفت: هیأت های مذهبی باید مسجد محور باشند.
حجت الاسلام مهدوي امين ، مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ ویژه روحانیان و مبلغان که در سالن تبلیغات اسلامی لرستان با حضور حجت الاسلام خاکباز، حجت الاسلام طاهری و حجت الاسلام حیات الغیب برگزار شد، گفت: هیأت های مذهبی در ایام محرم باید مسجد محور باشند.

وی با اشاره به این که در کشور حدود 80 هزار هیأت مذهبی ساماندهی شدند، افزود: از این تعداد دو هزار هیأت مذهبی مربوط به استان لرستان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که در کل کشور 50 هزار نفر از روحانیان، اعم از بومی و غیر بومی در ایام محرم و صفر وظیفه تبلیغ  و تبیین دین را به عهده دارند، بیان داشت: از این تعداد نزدیک به دو هزار روحانی در لرستان در این ایام تبلیغ می کنند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که بیش از 80 درصد جوانان اعلام کرده اند که در ایام محرم به هیأت های مذهبی می روند و یا خود صاحب هیأت هستند، بیان داشت: این بهترین فرصت است که جوانان شیعه را به سوی مساجد هدایت کنیم.

وی افزود: روحانیان و مبلغان بای در ایام محرم و صفر امام حسین(ع) را به عنوان یک الگوی سبک زندگی معرفی به ویژه برای نسل جوان معرفی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با بیان این که نسل جوان ریسک پذیر است، گفت: جوانی که امروز بتواند ارزش های دینی خود را تقویت کند، در برابر هجمه های دشمن آسیب نمی بیند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که امروزه در بسیاری از مساجد ما نماز صبح برگزار نمی شود و نماز ظهر امام جماعت ندارند، تصریح کرد: غیر از روحانیان کسی نمی تواند مساجد را رونق دهد، حضور روحانیان سبب دلگرمی مردم و مسؤولان است./9451/پ203/غ

ارسال نظرات