۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۸۷۹۲۷
یکی از علمای عربستان:

نور ائمه همانند خورشیدی در دل‎ مومنان می‎درخشد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان به اثبات وجود خداوند و رد شبهات اصول دینی پرداخت و گفت: نور ائمه همانند خورشیدی در دل مومنان می‎درخشد.
شيخ عبدالله النمر از علماي شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله النمر از علمای شیعه عربستان در جمع کثیری از نمازگزاران مسجد رسول اعظم (ص) شهر سیهات با  اشاره به آیه 35 سوره نور به بیان عظمت خداوند و رد سخنان کسانی که خداوند را محدود می‎خواندند پرداخت و گفت: خداوند حقیقت وجودی خودش را در قالب مثال‎های قابل فهم برای مردم عرض داشته است. خداوند به وسیله این آیه می‎خواهد خودش را به ما معرفی کند.


وی برای اثبات قدیم بودن خداوند به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: خدا قبل از آن که مخلوقی، خلق شود وجود داشته است و همچنین خدا کان و مکان را خلق کرد و نور را در آن به جریان انداخت.


این عالم عربستانی، حضرت محمد (ص) را خلق شده از نور وجودی خداوند دانست و بیان داشت: خداوند مخلوقات را به تربیتی معین خلق و به آنان حیات داد.


وی به اسم‎های خدا اشاره کرد و اظهار داشت: نور، ضلال، طین و اسماء از دیگر اسامی خداوند است که در کتاب‎ها و از زبان ائمه نقل شده است.


شیخ عبدالله النمر، ائمه معصومین (ع) را اصل وجود خواند و تصریح کرد: هر آنچه که در این جهان وجود دارد ادامه و امتداد جهان دیگر است.


وی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر (ع) گفت: نور ائمه اطهار (ع) در قلب مومنان همانند نور خورشیدی درخشان، وجود دارد.


این عالم عربستانی در ادامه به بررسی دیگر ادله و روایات اثبات وجودی خداوند پرداخت و همچنین سیر تکامل عقاید شیعه را مورد بحث قرار داد./994/ب903/د

ارسال نظرات