۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۸۵۱۹۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان:

راه اندازی مدارس صدرا حرکتی در راستای تربیت بنیادین نیروی انسانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، راه اندازی مدارس صدرا را گامی پر ثمر در رسیدن به تربیت بنیادین نیروی انسانی کاردان، کارآمد، فاضل، متعهد و آشنا به اصول و معارف مکتب اهل بیت(ع) دانست.
حجت الاسلام موسوي امين ، مديرکل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، صبح امروز، با حضور در مراسم بازگشایی دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا شهرستان خرم آباد گفت: تعلیم و تربیت در ایران اسلامی از مکتب متعالی اسلام سرچشمه می گیرد و محتوا و روش های آموزشی آن نیز در جهت رشد و تعالی افراد برای رسیدن به آرمان مقدس انسانیت است.

وی افزود: راه اندازی دبیرستان های صدرا، در حقیقت گامی پرثمر در رسیدن به تربیت بنیادین نیروی انسانی کاردان، کارآمد، فاضل، متعهد و آشنا به اصول و معارف مکتب اهل بیت(ع) است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان اظهار داشت: فارغ التحصیلان این مدارس از آمادگی مناسبی برای ورود به حوزه های علمیه جهت کسب معارف اسلامی و مراکز عالی دانشگاهی دارند و توفیق آنان در دستیابی به کار مناسب در سمت های مدیریتی، فرهنگی، آموزشی و نیز مراکز پژوهشی بیشتر است.

وی با بیان این که یکی از گرایش های فطری انسان حقیقت جویی است، افزود: شناخت خود و جهان پیرامون یا به عبارت دیگر خودآگاهی از ویژگی های انسان است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که علم ارزش والایی دارد و رستگاری انسان به آن وابسته است، بیان داشت: علم متکی به عقل و محصول تعقل و اندیشه است و تحصیل علم همراه با تهذیب و تزکیه نفس است که می تواند در تعالی و رشد شخصیت انسان مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت و امکان تحصیل علم و شناخت، از طریق خودشناسی بر ما آشکار می گردد و وقتی علم برای رسیدن به کمال و غایت وجودی انسان ضرورت داشته باشد، پرورش قوه درک حقایق نیز اهمیت پیدا می کند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در پایان سخنان خود از معلمان خواست تا برای تربیت هرچه بیشتر دانش‌آموزان دبیرستان در زمینه معارف اسلامی تلاش فزاینده ای کنند./9451/پ202/غ

ارسال نظرات