۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۸۲۶۶۷

حرکت دسته عزاداری طلاب و فضلای اصفهانی در سوگ امام صادق

خبرگزاری رسا ـ قافله عزای طلاب و فضلای اصفهانی امروز از مدرسه صدر بازار با نوای «غریب امام صادق(ع)» و «بقیة‌الله آجرک‌الله» به سمت مدرسه امام صادق(ع) حرکت کرد.
عزاداري طلاب حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیش از ظهر امروز در سالروز شهادت رییس مذهب جعفری قافله عزای امام صادق(ع) با حضور علما، اساتید، مسؤولان، فضلا و طلاب حوزه علمیه اصفهان از مدرسه صدر بازار اصفهان به سمت مدرسه علمیه امام صادق(ع) حرکت کرد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سیداحمد مؤمنی از اساتید مدرسه صدر بازار با تبیین سیره شاگردپروری امام صادق(ع) به پی‌گیری کردن و ارزیابی شاگردان از سوی امام ششم اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که منصور دوانقی به آبرویافتن و احترام یافتن امام صادق(ع) در میان مردم حسد و کینه ورزید و به همین دلیل قصد کشتن این امام همام را کرد و سه بار به قصد شهادت، ایشان را به قصر احضار کرد.

استاد حوزه علمیه حرکت دسته عزاداری طلاب و فضلای حوزه علمیه اصفهان به دستور حضرت آیت‌الله مظاهری را حرکت بسیار مطلوبی خواند و خواستار تداوم و هر چه پرشکوه‌تر شدن این حرکت شد.

دسته‌های عزاداری از سایر مدارس علمیه اصفهان به جمع عزاداران مدرسه صدر بازار پیوستند و سپس حرکت خود را در جهت تعظیم شعائر الهی از مدرسه صدر بازار به سمت میدان امام(ره) آغاز کردند.

حاضران در این مراسم با سردادن نوای  «غریب امام صادق(ع)»، «بقیة‌الله آجرک‌الله»، «عزا عزا است امروز، روز عزا است امروز مهدی صاحب زمان صاحب عزا است امروز» اندوه خود را در عزای رییس مذهب جعفری آشکار کردند.

ادامه این مراسم در مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، که با سخنرانی حجت‌الاسلام راشد یزدی همراه بود که این خطیب برجسته حوزه‌های علمیه و روحانیت را نتیجه برنامه‌ریزی و تلاش‌های امام صادق(ع) دانست.

وی گفت: اگر امام صادق(ع) نبود، اهل‌سنت نیز دچار پراکندگی می‌شدند، اگر ایشان هم نبود ما هم دچار تشتت و اختلاف می‌شدیم، به برکت امام صادق(ع) است که شیعه به این جایگاه رسیده است و به همین دلیل مکتب امام صادق(ع) را مذهب جعفری می‌گویند.

حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد یزدی نقش روحانیت در هدایت مردم را همان نقش امام صادق(ع) برشمردند و اظهار کرد: نخستین گروهی که در راه هدایت یافتن مردم شهید دادند، روحانیان بودند، شهید اول از روحانیان بود و آنان همان وظیفه امام صادق(ع) را دنبال می‌کنند.

همچنین گفتنی است که در شهر اصفهان سایر دسته‌های عزادری از تکیه‌ها و مساجد به سمت مرکز این شهر حرکت و مراسم عزای ششمین اختر تابناک امامت و ولایت را برگزار کردند./914/ پ202/ع

ارسال نظرات