۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۸۲۵۵۲
نماینده خبرگان رهبری:

مبارزه با سلاح شیمیایی در سوریه بهانه‌ای برای ضربه زدن به مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تاکید بر این که مبارزه با سلاح شیمیایی در سوریه بهانه‌ای برای ضربه زدن به جریان مقاومت است، گفت: دیدگاه مبانی و آموزه های متعالی اسلام به‌گونه‌ای است که جنگ و نزاع را آخرین گزینه قرار می دهد.
پورمحمدي، امام جمعه مراغه حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه، اظهار داشت: در حالی آمریکا اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی به ارتش سوریه می زند که خود بزرگ ترین تولیدکننده این‌‎گونه سلاح‌ها در جهان است.


وی با بیان این‌که استفاده از سلاح‌های شیمیایی طبق قوانین بین المللی ممنوع است، خاطرنشان کرد: حقیقت امر آن است که غرب در جریان جنگ ایران و عراق، تأمین کننده این‌گونه سلاح‌های ممنوعه به رژیم بعث بوده است، حال خود با اتهام‌زنی به دولت سوریه دنبال بهانه‌ای برای حمله نظامی علیه مقاومت اسلامی است.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که ایران بیشترین صدمه را از سلاح‌های شیمیایی و تروریسم دولتی دیده و در اثر این پدیده شوم شخصیت های ارزشمندی را از دست داده است، گفت: استفاده از سلاح‌های شیمیایی و اتمی و همچنین تروریسم در اعتقادات دین مبین اسلام و تشیع یک پدیده شوم و حرام است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: دیدگاه مبانی و آموزه های متعالی اسلام به‌گونه‌ای است که جنگ و نزاع را آخرین گزینه قرار می دهد، مادامی که عقلانیت و شرع حاکم باشد، نیازی به جنگ و کشتار نیست، اسلام همواره در پی امنیت و سعادت بشر بوده و یکی از وظایف مهم حکومت اسلامی نیز برقراری امنیت و حفظ جان و مال مسلمانان و غیر مسلمانان است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ جنگ احتمالی سوریه خارج از عقلانیت و فهم بشری است، به عبارت دیگر این جنگ احتمالی بر پایه جهالت مدرن، خوی استکباری و جنگ‌طلبانه آمریکا واقع می شود و نه چیز دیگری، در حقیقت مبارزه با سلاح های شیمیایی بهانه‌ای برای ضربه به مقاومت اسلامی است.


وی با بیان این‌که مدعیان حقوق بشر در جهان امروز تبدیل به بزرگترین جنگ‌طلبان و قاتلان بشر شده اند، گفت: ردپای آشکار حامیان دروغین مدافع حقوق بشری در تمام وقایع تروریستی عراق، ایران، سوریه، افغانستان، مصر و دیگر کشورها به آسانی واضح است، امروز افکار جامعه بین المللی به سیاست های خصمانه غرب در قبال ممالک اسلامی پی برده است./935/ت302/ج

ارسال نظرات