۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۸۱۶۷۹

دیدار رایزن فرهنگی ایران با رییس دفتر غرب آفریقای رابطه العالم الاسلامی در سنگال

خبرگزاری رسا ـ رایزن فرهنگی ایران با رییس دفتر منطقه‎ای اتحادیه رابطه العالم الاسلامی در داکار دیدار کرد.
ديدار رايزن فرهنگي ايران با رييس دفتر غرب آفريقاي رابطه العالم الاسلامي در سنگال

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسن ذاکری رایزن فرهنگی ایران با "اسماعیل دم" رییس دفتر منطقه ای اتحادیه رابطه العالم الاسلامی در داکار، پایتخت سنگال دیدار وگفت‎وگو کرد.


اسماعیل دم در این دیدار، ضمن تاکید بر اهمیت نقش ایران در اتحاد جهان اسلام ، شرایط فعلی جهان اسلام که به دنبال حوادث 11 سپتامبر وبا تروریست جلوه دادن مسلمانان رفته رفته  به این مرحله حساس رسیده را بسیار خطیر عنوان کرده وخواستار تلاش همه برای کنار گذاشتن اختلافات جزیی که در مذاهب مختلف اسلام وجود دارد و اجتماع حول مشترکات از جمله توحید و قرآن و رسالت شد.

 

وی همچنین آمادگی این اتحادیه را برای برگزاری اجلاس مشترک منطقه ای برای نیل به اهداف عالیه جهان اسلام وتحقق وحدت وانسجام مسلمانان اعلام کرد.

 

رییس دفتر منطقه ای اتحادیه رابطه العالم الا سلامی ضمن ارزشمند خواندن سیاست‎های  جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقابله ومقاومت در برابر زورگویی‎های غرب ابراز امیدواری کرد تا با استقرار دولت جدیددر ایران روابط بین کشورهای بزرگ اسلامی از جمله ایران وعربستان سعودی  بهبود پیدا کند تا در سایه آن شاهد یکپارچگی صفوف مسلمانان در برابر تهدید بیگانگان باشیم.

 

"ذاکری" نیز با تشکر از مواضع منطقی وهمگرایانه ایشان، تحقق وحدت مسلمانان را از آرمانهای بزرگ امام خمینی دانسته که این سیاست از سوی رهبر معظم انقلاب مسؤولان نظام  نیز با جدیت دنبال می شود.

 

وی ضمن استقبال از پیشنهاد برگزاری اجلاس منطقه ای مشترک، عرصه حج را فرصت مناسبی برای نیل اهداف مورد نظر در شرایط فعلی جهان دانسته و با توجه به پیش رو بودن موسم حج در خصوص همکاری، هماهنگی وانتقال تجربه در زمینه های مختلف برای حجاج کشورهای منطقه از جمله سنگال، مالی و گینه اعلام آمادگی کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات