۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۸۱۵۸۲

تلاش مسلمانان مالاوی برای حضور گسترده در صحنه سیاست

خبرگزاری رسا ـ یک سازمان اسلامی پیشرو در مالاوی از مسلمانان این کشور خواست که با حضور فعال در صحنه سیاسی امکان ایجاد تغییرات در قوانین این کشور به نفع اسلام و مسلمانان را افزایش دهند.
سياستمدار مسلمان در مالاوي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک سازمان اسلامی پیشرو در کشور آفریقایی مالاوی از مسلمانان خواست که با حضور فعال در صحنه سیاسی این کشور امکان ایجاد تغییرات در قوانین را به نفع اسلام و مسلمانان ایجاد کنند.
 
جعفر کاوینگا از فعالان سیاسی مسلمان در مالاوی در این ارتباط گفت: از زمان به استقلال رسیدن کشور ما حضور مسلمانان در عرصه سیاسی در پایین سطح خود قرار داشته و سبب شده است که پیروان سایر ادیان کنترل دولت و سایر نهادهای دولتی را در اختیار داشته باشند.
 
کاوینگا معتقد است که سطح پایین تحصیلات در میان اکثر مسلمانان مالاوی در ناتوانی آنان در رسیدن به پست های حساس سیاسی تاثیر به سزایی داشته است.
 
وی افزود: در قبل و بعد از استقلال مالاوی اکثر مدارس این کشور از سوی مبلغان مسیحی اداره شده است.
 
این فعال سیاسی مسلمان در کشور آفریقایی مالاوی خاطرنشان کرد: برای این که مسلمانان بتوانند در چنین مدارسی ثبت نام کنند باید دین خود را عوض کرده و مسیحی می شدند، به همین دلیل بیشتر آنان تصمیم گرفتند که در خانه بمانند و به مدرسه نروند. به همین دلیل است که بیشتر مسلمانان مالاوی از حق تحصیلات محروم شده اند.
 
سازمان های اسلامی بسیاری در مالاوی تلاش کرده اند که مسلمانان را به حضور گسترده در فعالیت های سیاسی و رای دادن به کاندیداهای مسلمان در انتخابات مختلف ترغیب کنند.
 
عمران شریف، محقق اسلامی و رییس شورای عالی علمای مالاوی نیز می گوید که حضور گسترده مسلمانان در صحنه های سیاسی تنها راه ایجاد کانال های ارتباطی موثر و ایفای حقوق از دست رفته است.
 
وی می گوید: اگر ما فقط بنشینیم و تماشا کنیم ممکن است وضعیت خیلی بدتری برای اسلام در مالاوی ایجاد شود، چرا که مسلمانان در هنگام تصمیم گیری های کلانی که در دولت صورت می گیرد حضور کم رنگی دارند.
 
اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ در مالاوی محسوب می شود. مسلمانان 12 درصد از جمعیت 14 میلیون نفری مالاوی را تشکیل می دهند، هر چند شورای مسلمانان این کشور تعداد مسلمانان را 36 درصد از جمعیت کل مالاوی می داند.
 
در حال حاضر در مجلس ملی مالاوی که 193 عضو دارد تنها 12 نماینده مسلمان حضور دارند./990/ب902/د
ارسال نظرات