۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۸۰۰۴۶
آیت الله نظری:

انسان نااهل برای ریاست مناسب نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با بیان این که انسان های نااهل برای ریاست مناسب نیستند، افزود: کسانی باید در منصب قرار گیرد باید با ملاک های شایسته سالاری، تقوا و ایمان به خدا و خدمت به مردم فعالیت کنند.
نماز عيد سعيد فطر در ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه از علمای مازندران، امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار شد با اشاره به این که زندگی انسان باید با بندگی خداوند متعال همراه باشد، گفت: اگر غیر از این باشد به یقین شاهد همین گرفتاری ها و مشکلات امروز جامعه بشری خواهیم شد.

 

وی دور شدن از خداپرستی را مهم عامل انحراف و سقوط بشر در دنیای امروز دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز برخی ها بمب اتم را برای کشتار مردم بی گناه می سازند به خاطر دوری از خداوند متعال است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که علم بشر باید در مسیر تکامل و خدمت به جهان باشد نه برای کشتار و خونریزی، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها در جهان شکافتن اتم را برای کشتار مردم بی گناه انجام می دهند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که بندگی خداوند متعال حافظ تعادل، تکامل، نظم، آرامش و استقلال است، افزود: هر آنچه که بشر می خواهد در بندگی خدا خلاصه شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مقام را مسأله ای اعتباری دانست و با بیان این که متأسفانه برخی ها برای گرفتن منصب و مقام دست به کارهای عجیبی می زنند، تصریح کرد: کسی که مقام و مسؤولیت در اختیار دارد باید خادم مردم باشد نه این که موجب آزار و اذیت مردم را فراهم کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که مقام و منصب نباید دستمایه ظلم به انسان ها باشد، گفت: مأموران دولت باید با رفتار و اعمال خود قرآن محمدی را به مردم نشان دهند.

 

وی با بیان این که انسان های نااهل برای ریاست مناسب نیستند، افزود: کسانی باید در منصب قرار گیرد باید با ملاک های شایسته سالاری، تقوا و ایمان به خدا و خدمت به مردم فعالیت کنند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود مسجد را پایه سعادت و کمال انسان ها دانست و گفت: باید حضور در مساجد بیش از گذشته تقویت شود.

 

وی با بیان این که مردم نباید مسجد، قرآن و عالم را تنها بگذارند، گفت: اگر خدای ناکرده از این سه موضوع مهم فاصله بگیریم مسیر انحراف را در پیش خواهیم گرفت.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه بر ضرورت اقامه نماز اول وقت از سوی مردم تأکید کرد و گفت: هر فردی باید در اقامه نماز اول وقت در مسجد الگوی دیگری باشد و این خود تبلیغ عملی اسلام است.

 

وی با تأکید براین که باید در کمال به جایی برسیم که دیگر در دادگاه های کشور پرونده ای وجود نداشته باشد، افزود: اگر جامعه به رشد، کمال و تمدن واقعی برسد دیگر دادگاه معنا نخواهد داشت.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه تأکید کرد: تمدن آن نیست که غربی ها نسخه اش را برای مردم و جوانان ما پیچیده اند، بلکه تمدن آن است که انسان به درجه بالایی از کمال که بر پایه مبانی دینی است دست پیدا کند.

 

وی با بیان این که دنیای امروز شناسنامه فانی دارد، ادامه داد: پس باید در این دنیای فانی کار خیر و نیکو انجام دهیم.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه بر ضرورت کمک به فقرا و دستگیری از نیازمندان در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: جامعه اسلامی باید در این مسائل الگوی دیگران باشد.

 

وی همچنین بر تشریفات و اسراف در مراسم عروسی و عزا انتقاد کرد و گفت: اسراف از دیدگاه اسلام حرام است و نباید در جامعه اسلامی شاهد این گونه مسائل باشیم و تلاش کنیم تا به اندازه خرج کنیم.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که زکات فطره از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و تربیتی نقش بسیار مهمی در جامعه اسلامی دارد، افزود: این موضوع یکی از مهم ترین مباحث در اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد./950/پ201/س

ارسال نظرات