۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۰
کد خبر: ۱۷۷۴۸۲
حجت الاسلام والمسلمین معلمی:

استغفار به درگاه خدا عامل بازدارنده عذاب‎های دنیوی و اخروی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، استغفار به درگاه خداوند متعال را یکی از مهم ترین عوامل بازدارنده عذاب های دنیوی و اخروی دانست و گفت: استغفار به عنوان یک اصل مهم همواره به پیامبر گرامی اسلام مورد سفارش قرار گرفته است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در برنامه سحرگاهی شبکه تبرستان، استغفار به درگاه خداوند متعال را یکی از مهم ترین عوامل بازدارنده عذاب های دنیوی و اخروی دانست و گفت: استغفار به عنوان یک اصل مهم همواره به پیامبر گرامی اسلام مورد سفارش قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به سفارش آیات قرآنی بر هفتاد بار استغفار در شبانه روز، افزود: همه انبیاء و اولیای الهی در شبانه روز از خداوند متعال طلب استغفار می کردند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انسان با استغفار به درگاه خداوند متعال و عمل در رفتار خود از عذاب الهی حفظ خواهد شد، تصریح کرد: طلب استغفار به درگاه خداوند متعال آدمی را از برخی آسیب ها مصون خواهند داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با اشاره به این که سحرگاهان ماه مبارک رمضان یک فرصت بی نظیر و ارزشمند برای استغفار به درگاه خداوند متعال است، ادامه داد: در سحرگاهان درهای رحمت الهی به سوی بندگان گشوده می شود.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که در طلب استغفار به درگاه خداوند متعال باید آداب آن را نیز رعایت کنیم تا مقبول واقع شود، خاطرنشان کرد: رعایت آداب دعا و استغفار از سوی بندگان به سوی خداوند متعال در دستیابی فرد به مقصد و مطلوب اثرگذار خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به فضیلت های استغفار در سحرگاهان اشاره کرد و گفت: سحر به دلیل ویژگی های خاصی که دارد بهترین فرصت برای استغفار به درگاه خداوند است.

 

وی  ادامه داد: ستایش خداوند از کسانی که در سحرگاهان استغفار می کنند خود بهترین دلیل بر این مطلب است که سحر بیش از اوقات دیگر برای استغفار مناسب است.

 

امام جمعه قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود همچنین یه ویژگی های شخص استغفار کننده اشاره کرد و گفت: اگر فرد دارای صفات و ویژگی های مناسب باشد به حتم دعا و استغفار او بهتر مورد پذیرش خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خان رهبری با بیان این که فرد خطاکار باید با تضرع و زاری به خطا و لغزش خود اعتراف کند، افزود: حتی انبیاء الهی ابتدا به خطای خود اعتراف می کردند و بعد از درگاه خداوند متعال طلب استغار و بخشش داشتند.

 

وی با بیان این که کسی که به منظور استغفار به درگاه خداوند روی می آوردند باید به مقام ربوبی خداوند اعتقاد راسخ داشته باشد، ادامه داد: یاد همیشگی خداوند شخص را به ربوبیت و ولایت الهی متوجه خواهد ساخت.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به آثار و نتایج استغفار به درگاه خداوند متعال اشاره کرد و گفت: آمرزش گناهان، مصونیت از آسیب های دنیا و آخرت، افزایش رزق و روزی و مصون ماندن از عذاب های الهی از جمله مهم ترین آثار و نتایج استعغار به درگاه خداوند متعل است

 

وی همچنین شب زنده داری و عبادت به درگاه خداوند متعال از جمله ویژگی های متقین و مؤمنان حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: انسان های متقین با شب زنده داری به درگاه خداوند متعال طلب مغفرت می کنند.

 

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود خواندن نماز شب را دارای فضیلت های بسیاری دانست و گفت: خواندن این نماز با اهمیت بسیار سفارش شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) و بسیاری از بزرگان دینی راز و نیاز با خداوند متعال در دل شب را ترک نکردند و همواره با آن مأنوس بودند، افزود: راز و نیاز به درگاه خداوند متعال در سکوت شب ناپاکی ها را از چهره و قلب آدمی می زداید و درون انسان را مطهر می کند.

 

وی در ادامه سخنان خود به ویژگی های نماز شب پرداخت و گفت: پیامبرگرامی اسلام(ص) در بیان فضیلت نماز شب فرمودند: هر کس در شب نمازش فزونی یابد در روز روشن چهره نیکویی در نزد اهل ایمان خواهد داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با اشاره به این که پیامبرگرامی اسلام(ص) خطاب به امیرالمؤمنین سه بار فرمودند نماز شب را مراقبت کن و مبادا ترک شود، ادامه داد: امیرالمؤمنان اهل ترک نماز شب نبود، اما تأکید پیامبر گرامی اسلام به دلیل درک اهمیت این مسأله از سوی اهل ایمان بود./950/پ202/ب

ارسال نظرات