۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۷۶۱۷۵
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

تحقق انسان قرآنی جامع از اهداف توسعه قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که توسعه قرآنی بر سه ضلع معرفت، ایمان و رفتار قرآنی تشکیل شده است، گفت: به دنبال حافظ متدین اهل عمل قرآنی باشید.
حجت الاسلام محمدي  مشاور وزير ارشاد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، شنبه، 22تیرماه، در نشست تخصصی نیازها، محدودیت‌ها و موانع توسعه فرهنگ قرآنی در آموزش و پرورش با اشاره به این‌که توسعه قرآنی بر سه ضلع معرفت، ایمان و رفتار قرآنی تشکیل شده است، گفت: رشد و توسعه متوازن قرآنی با تحقق این سه ضلع در کنار هم صورت می‌گیرد و تفکیک از یکدیگر خطرناک خواهد بود.

     
    وی با بیان این‌که آموزش عمومی مانند قرایت، تفسیر و تدبر و آموزش تخصصی مانند تربیت کادرهای قرآنی و پژوهش‌های قرآنی و تبلیغ و ترویج قرآنی از لایه‌های ضلع معرفت قرآنی است، اظهار داشت: با استفاده مفید از هنر و رسانه می‌توان مردم را به سمت قرآن و معارف آن علاقه‌مند کرد.
     
    این معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به این‌که قرآن دارای دو رکن معرفت و محبت است، خاطرنشان کرد: ایجاد محبت و ایجاد باور به جامعیت، کارآمد بودن و روزآمد بودن در کنار افزایش دانش امری ضروری و این کار از برنامه‌های ضلع دوم توسعه قرآنی است.
     
    وی قرآنی شدن و خلق و خوی قرآنی بدست آوردن را ملاک موفقیت در توسعه قرآنی دانست و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری حفظ و قرایت هدف نیست بلکه قرآنی شدن از اهداف اصلی است.
     
    حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که در بین دانش آموزان باید تحول ذهنی، تحول ایمانی و انگیزشی و تحول رفتاری ایجاد کنیم، ابراز داشت: بزرگترین علت افت دانش آموزان بخاطر عدم جامعیت مربیان است و برخی معلمان در هر سه ضلع معرفت، ایمان و رفتار توازن لازم را ندارند.
     
    وی با تاکید بر این‌که در فکر توسعه فعالیت‌های قرآنی نباشید و این را هدف اصلی نیایید، گفت: ما باید به دنبال توسعه فرهنگ قرآنی باشیم و این توسعه بدون سه ضلع معرفت، ایمان و رفتار تحقق نمیاید و بدانید که تفکیک این سه از هم خطرناک است.
     
    این معاون وزیر ارشاد با بیان این‌که در توسعه قرآنی نیازمند به حافظ متدین اهل عمل هستیم، اظهار داشت: تحقق انسانی که در مسایل فردی، خانوادگی و اجتماعی قرآنی عمل کند از اهداف اصلی توسعه قرآنی است و علم بدون عمل فایده ندارد.
     
    وی با اشاره به این‌که دانش آموزان دارای استعداد فراوانی هستند و معلمان ضعیف این استعدادها را از بین می‌برند، خطاب به معلمان گفت: به دانش آموزان انگیزه دهید و آنان را به سمت قرآن هدایت کنید و آنان را در مدرسه و متن کتاب منحصر نکنید و بدانید برخی از دانش آموزان استعداهای هنری و مهارتی دارند که متاسفانه این‌گونه استعدادها امکان بروز ندارند.   
     
    رییس بیست‌ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان این‌که مردم دنیا تشنه هستند، ابراز داشت: برای تشنگی این افراد هم باید کاری انجام بشود و بدانید که ارزش هر فردی به دغدغه و همت او است و همه در مسیر تحقق قرآنی شدن حرکت کنیم.
     
    قابل ذکر است، نشست تخصصی نیازها، محدودیت‌ها و موانع توسعه فرهنگ قرآنی در آموزش و پرورش از سوی بخش قرآن آموزگار دل‌ها بیست‌ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور مربیان و کارشناسان قرآنی برخی مناطق آموزش وپرورش برگزار شد.
     
    گفتنی است، بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از تاریخ 15تیر تا 14مرداد از ساعت 17تا22مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد./921/پ202/ع
ارسال نظرات