۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۷۵۹۵۶
امام جمعه نکا:

بازگشت انسان به سوی خدا فلسفه مهم ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: بازگشت انسان به سوی خداوند فلسفه مهم ماه رمضان است و این ماه بزرگ فرصتی در جهت احیای ارزش های اسلامی است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: همه نیازمند نصیحت و پند و موعظه هستیم و باید قلب زنگار گرفته ما از خواب غفلت بیدار شود.

 

وی با بیان این که رمضان فرصت مناسبی برای برپایی مجالس و محافل موعظه و پند و اندرز است و همه ما باید برای بیرون رفتن از این غفلت درونی تلاش کنیم، بیان داشت: بهترین توشه ماه مبارک رمضان تقوا است و باید شرایط استفاده و بهره برداری درست از این ماه بزرگ فراهم شود.

 

وی با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان گفت: روزه خواری در ملاء عام از هر کسی ناپسند است و این مسأله چه برای شخصی که بیمار یا مسافر است و یا هر شخص دیگری ناپسند است و نباید انجام شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که برخی دارای کارهای بسیار سختی همچون کار در مزارع کشاورزی، نانوایی ها هستند و در این ماه باید شرایط خود را وقف دهند و رعایت کنند و اگر روزه نمی گیرند از روزه خواری در ملاء عام خودداری کنند.

 

وی با بیان این که متأسفانه برخی از کارخانجات و شرکت های خصوصی در ماه رمضان غذا پخت می کنند و به کارگران ناهار می دهند خاطرنشان کرد: مدیران این شرکت ها حرمت نگه دارند و در این رابطه مسؤولان نیز با دقت و تیزبینی وارد شده و کنترل کنند.

 

امام جمعه نکا افزود: در این ماه بستر پند و موعظه گسترده است تا در جهت خود شناسی و رفع صفات ناپسند خود گام برداریم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی همچنین بیان داشت: مبلغین نیز در این ماه اختصار نگه دارند و مخاطب محور و جوان محور باشند و حاشیه ها و پرانتزهای سیاسی، اجتماعی، اخلاقی همچون بد حجابی و اعتیاد را گوشزد و اطلاع رسانی کنند.

 

وی اظهار کرد: در این ماه، درهای رحمت الهی به روی مؤمنان باز است و ماه رمضان فرصتی برای تقرب الهی است، ماه تفکر و اندیشه در اعمال خود و مناجات با خداوند بزرگ است.

 

امام جمعه نکا با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: متولیان حجاب و عفاف در این رابطه مسؤولانه تر عمل کنند و حساسیت بیشتری در برخورد با بدحجابی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: شایسته نیست در جامعه اسلامی بانوان ما با پوشش های غیر اسلامی و نامتعارف وارد جامعه شوند که این یک آسیب اجتماعی خطرناک برای خانواده ها است.

 

وی بیان داشت: متأسفانه برخی از خانواده های متدین نیز دارای فرزندان و نوه های بد حجاب هستند که باید رعایت کنند و از برپایی مجالس عروسی های آزاد بپرهیزند.

 

امام جمعه نکا افزود: دین داری تنها مختص رمضان و مسجد و مجالس نیست بلکه باید در دریا، جنگل و مجالس عروسی نیز رعایت دین داری انجام شود و از بی بندوباری که موجب از هم پاشیدگی روابط خانوادگی می شود پرهیز کرد.

 

گفتنی است، بانوان نکایی امروز بعد از اقامه نماز جمعه و عصر از مصلی نکا تا میدان جانبازان را به مناسبت روز حجاب و عفاف راهپیمایی کرده و بدحجابی در جامعه اسلامی را محکوم کردند./950/ پ202/ب

ارسال نظرات