۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۷۴۴۷۸
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

چهار طرح قرآنی در کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسوؤل دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برگزاری چهار طرح قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان خبر داد.
کانون هاي مساجد

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با بیان این که برنامه های اوقات فراغت امسال کانون های مساجد به صورت بسته های فراغتی مورد توافق با کانون های درجه یک، درجه دو و درجه سه است، تصریح کرد: این بسته های شامل بخش های برنامه ای به صورت تربیتی، فرهنگی،هنری، آموزشی، اردویی، ورزشی و تفریحی است که بسته به علاقمندی و نوع فعالیت کانون ها بین آنها تقسیم می شود.

 

وی درباره بسته های فراغتی کانون های مساجد نیز گفت: در بسته اول طرح تربیتی مصلین، طرح با ستاره ها، طرح صمیمانه، مسابقات فرهنگی، مسابقه عکس، مسابقه کابخوانی، برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای و ورزشی و در بسته فراغتی دوم طرح بچه های آسمانی، مسابقات فرهنگی هنری به دلخواه کانون ها و آموزش ها به انتخاب کانون ها وجود دارد.

 

راه اندازی بیش از 800 پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد روستایی

وی در ادامه سخنان خود از راه اندازی بیش از 800 پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد روستایی خبرداد و گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته همایش اندیشه های آسمانی ویژه اعضای کانون های مساجد کشور بعد از ماه مبارک رمضان به صورت سراسری در مشهد برگزار می شود.

 

عبداللهی از برگزاری برنامه های ویژه فراغتی با موضوع ماه مبارک رمضان خبرداد و اظهار داشت: بخشی از برنامه های تابستانی به سمت برنامه های قرآنی است که طرح های قرآنی مصلین برای تصحیح نماز اعضای کانون های مساجد و صحیح خوانی نماز در همین بسته های فراغتی تابستانه گنجانده شده است.

 

وی با اشاره به این که طرح صمیمانه نیز با رویکرد تربیتی، اخلاقی، قرآنی و عقیدتی است که در قالب نشست های دوسویه بین بچه های مسجد و امام جماعت و اساتید برگزار می شود، ادامه داد: همچنین در طرح ستاره ها نیز اعضای کانون های مساجد با شهدای محله خود آشنا می شوند و از آنجا که این طرح در حوزه ایثار و شهادت است اعضای کانون ها علاوه بر آشنایی با شهدای محله و سیره آنها با سرداران شهید هر استان نیز آشنا می شوند.

 

مسوؤل دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: اجرای طرح تلاوت نور همراه با تفسیر و مسابقات قرآنی، برگزاری طرح راه آسمان و مسابقات فرهنگی، زیارت عاشورا، جامعه کبیره و نشست های عفاف و حجاب نیز از جمله دیگر این برنامه ها است.

 

وی افزود: افزایش مجوز خانه های نور، طرح احیای جلسات سنتی قرآن کریم و برگزاری طرح قرآنی 1447 در ماه رمضان سال 92 در کانون های مساجد از جمله دیگر برنامه های قرآنی کانون های مساجد است.

 

مسوؤل دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از فعالیت 28 کانون تخصصی با موضوعات مختلف فرهنگی، آموزشی و هنری در استان خبر داد و گفت: امسال باید هر کانون تخصصی سه برنامه تخصصی را به  منظور توسعه برنامه های کانون دبیرخانه استان ارایه دهد.

 

وی درادامه از افزایش 175 کانون فرهنگی هنری مساجد در سال 92 به کانون های استان خبراد و اظهار داشت: در حوزه کتابخانه های مساجد نیز امسال 110 کتابخانه مجوز خواهند گرفت که برای آنها نیز سرانه در نظر گرفته می شود.

 

عبداللهی با بیان این که در حال حاضر 550 کتابخانه مساجد با استانداردهای لازم مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: امسال نیز همانند سال گذشته 200 نفر از مدیران و کتابداران کتابخانه های مساجد بیمه می شوند./934/ت302/ش

ارسال نظرات