۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۷۳۵۹۵
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی:

کشورهای اروپایی باید مسلمانان را عضوی از خانواده خود بدانند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان همکاری اسلامی که در اروپا به سر می‎برد در دیدار با مقامات ارشد اتحادیه اروپایی از آنان خواست که اسلام را به عنوان عضوی از خانواده خود دانسته و با احساسات ضد اسلامی مبارزه کنند.
ديدار دبيرکل سازمان همکاري اسلامي با مقامات اروپايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی که برای افتتاح دفتر منطقه ای این سازمان در اروپا به بروکسل سفر کرده است از کشورهای اروپایی خواست که مسلمانان و اسلام را عضوی از خانواده خود دانسته و با احساسات ضد اسلامی مبارزه کنند تا روابط این کشورها با دنیای اسلام بهبود یابد.

 

وی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: اسلام باید به عنوان عضوی از خانواده، و نه به عنوان یک میهمان در اروپا پذیرفته شود. حذف اسلام در اروپا به معنای نادیده گرفتن نقش کلیدی تمدن اسلامی در پیشرفت تمدن غربی است.

 

احسان اوغلو همچنین تاکید کرد که سوءاستفاده از برخی از مفاهیم اسلامی سبب می شود که وجهه مسلمانان در میان مردم کشورهای اروپایی تخریب شود.

 

وی در این ارتباط گفت: حقیقت این است که تروریست ها خودسرانه مفاهیم اسلامی را تفسیر می کنند، چگونه شخصی می تواند جنایت خود را جهاد نامیده و آن را به نام اسلام انجام دهد، ما باید این سوال را با صدای بلندتری مطرح کنیم.

 

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هشدار داد که سیاست های برآمده از تفکرات تندروانه، نتیجه ای جز تبعیض علیه مسلمانان به همراه نخواهد داشت.

 

سیاستمداران راستگرا و افراطی در سراسر اروپا در سال های اخیر حملات زیادی علیه اقلیت مسلمان این قاره صورت داده اند.

 

در آلمان نیز احساسات ضد اسلامی در سال های اخیر افزایش داشته و بحث های گسترده ای در مورد لزوم محدود ساختن مهاجرت مسلمانان به این کشور اروپایی مطرح شده است.

 

در هلند، گیرت ویلدرز، سیاستمدار اسلام ستیز و راستگرای این کشور خواستار ممنوع شدن حجاب اسلامی و توقف مهاجرت مسلمانان به هلند شده است.

 

در سوئد نیز حزب راستگرای "دموکرات های سوئد" تصمیم دارد قانون ایجاد محدودیت در ساخت مساجد جدید را به پارلمان این کشور ارائه کند.

 

کارشناسان تخمین می زنند که مسلمانان حدود 8 تا 9 درصد از جمعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپایی را تشکیل می دهند./990/ب902/د

ارسال نظرات