۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۷۲۸۶۵

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت مهدی، آغاز پخش ویژه برنامه جامعه مهدوی در صداوسیما و بازسازی امامزاده حمزه(ع) نیشابور عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی جامعه المصطفی مشهد، این مرکز به مناسبت نیمه شعبان جشن بزرگ میلاد حضرت مهدی(عج) را یکم تیرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی و اجرای برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی از ساعت 17:30 در محل ساختمان مهدیه المصطفی مشهد واثع در خیابان آیت الله شیرازی 17 برگزار می کند.

 

پنجره های انتظار در جامعه مهدوی

 برنامه ترکیبی «پنجره های انتظار» در 26 قسمت 30 دقیقه ای به منظور آشنایی مخاطب با فرهنگ انتظار و  آمادگی مردم برای جامعه مهدوی در شبکه استانی سیمای خراسان رضوی تهیه شده است.  این برنامه از  روز نیمه شعبان و پس از آن روزهای جمعه  بعد از ظهر  به روی آنتن خواهد رفت.

 

در این برنامه از آیتم هایی مانند گزارش با موضوع  انتظار، معرفی سایت و کتاب با موضوع مهدویت ، کارشناس و طرح مباحث  ویژگی های منتظران، انتظار و منتظر، حلقه های معرفت با حضور جوانان، امام زمان در گفتار امام رضا ع، شعر و سرود، جملات ادبی، آشنایی با زندگی امام عصر(عج)  استفاده شده است.

 

موقوفه مشیرالتجار بردسکن به وقفیت بازگشت

حجت الاسلام محمد صادق خلیلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن در خصوص عمل به نیت واقف گفت: اصلیترین وظیفه ادارات اوقاف عمل به نیت واقفان و نگهداری از موقوفه است.

 

وی گفت: بخشی از موقوفه محمد اسماعیل مشیرالتجار شامل 950 فنجان آب و زمین کشاورزی است که قدمت آن به بیش از 100 سال می رسد و درآمد آن وقف بر مسجد و مدرسه علمیه مشیرالتجار است.

 

رییس اداره اوقاف بردسکن گفت: متاسفانه قسمتی از آب کشاورزی این موقوفه به تصرف درآمده بود که بعد از چندین سال پیگیری های قضایی به نتیجه نرسید.

 

وی گفت: اداره اوقاف با استفاده از معتمدین محلی و گفتگو با متصرفین آنان را قانع کردند و این موقوفه به وقفیت بازگشت.

 

حجت الاسلام خلیلی بیان کرد: موقوفه بازگشتی شامل150 فنجان آب بر مدار 20 است که معادل 24 ساعت آب کشاورزی می باشد و که ارزش آن در حال حاضر 750 میلیون ریال می باشد.

 

یک خیر هزینه بازسازی بقعه امامزاده حمزه(ع) نیشابور را پرداخت کرد

محمد ذاکری، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور افزود: این خیر تاکنون برای بازسازی این امامزاده بیش از 120 میلیون ریال هزینه کرده است.

 

وی با بیان اینکه در شهر بار چهار بقعه متبرکه وجود دارد و بازسازی این اماکن مقدس با حمایت خیران رشد خوبی دارد، اظهار داشت: همیاری افراد خیر و نیکوکار در همه عرصه‌های کشور به عنوان بازویی توانمند همگام با اهداف مسئولان بسیار مایه تقدیر است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور با اشاره به اینکه این خیر نیک‌اندیش با هماهنگی با اوقاف نیشابور تصمیم به آبادانی این امامزاده گرفت، ابراز کرد: این خیر با صرف بیش از 120 میلیون ریال تاکنون دیوارها، ساختمان امامزاده و ساخت در و پنجره برای آرامگاه را به اتمام رسانده است.

 

ذاکری تأکید کرد: آبادانی و ایجاد فضایی نشاط‌‌آور در محیط زندگی به‌ویژه در بخش جذب گردشگری مذهبی کاری بنیانی محسوب می‌شود و شهر بار با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی،  استعداد جذب گردشگر را نیز در بخش مذهبی دارد.

 

وی افزود: توسعه امکانات و تجهیزات اولیه در بقاع متبرکه و امامزادگان راهکاری تأثیرگذار در گردشگری مذهبی به شمار می‌رود و مهیا شدن این مهم در این اماکن بهترین بستر بر اشاعه آموزه‌های دینی و ارزش‌های معنوی قلمداد می‌شود.

 

گفتنی است امامزاده سیدحمزه (ع) در مرکز شهر بار قرار دارد که اطراف این امامزاده را درختان و باغ‌های انبوه فرا گرفته و وجود قبرهای قدیمی در اطرف این امامزاده نشان از ارادت مردم نسبت به این سید بزرگواراست. امامزاده سیدحمزه(ع) شهر بار با همت سیدابراهیم حسینی در حال آباد شدن است./930/د101/س

ارسال نظرات