۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۶۹۵۵۵

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری شب شعر در سوگ آفتاب، ثبت سه وقف به ارزش 36 میلیارد ریال، نصب دوربین نظارت بر پروژه های عمرانی و شمارش زائر در بقاع متبرکه و ویژه برنامه های صداوسیمای خراسان رضوی در ایام ارتحال امام خمینی(ره)، عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، مدیر مجتمع فرهنگی‌هنری امام‌خمینی(ره) گفت: در آستانه ایام جانگداز رحلت فرزانه انقلاب و بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شب شعر و خاطره «در سوگ آفتاب»، با حضور شعرای برجسته کشور و خراسان برگزار می‌شود.

 

روح‌الله مهدی‌پناه بیان کرد: در این مراسم، شاعرانی چون قادر طهماسبی، صابر امامی، علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، سیدعبدالله حسینی، مصطفی محدثی‌خراسانی، محمود اکرامی‌فر، محمد رمضانی‌فرخانی، مجید نظافت، عباس ساعی، ابوطالب مظفری، هادی منوری و... به شعرخوانی و ذکر خاطره از آن ایام خواهند پرداخت.

 وی یادآور شد: بنا داریم به عنوان یکی از خروجی‌های این مراسم، روند تولید کتاب مجموعه مقالات شاعران برجسته کشور در حوزه «تاثیر امام‌خمینی(ره) بر شعر معاصر ایران» را در پایان این مراسم آغاز کنیم.

 

مهدی‌پناه افزود: شب شعر و خاطره «در سوگ آفتاب»، دوشنبه 13 خرداد، ساعت 17 در محل مجتمع فرهنگی‌هنری امام‌خمینی(ره) واقع در خواجه‌ربیع 23 برگزار خواهد شد.

 

سه وقف در یک هفته با ارزش 36 میلیارد ریال

حجت الاسلام جمال ایزدی، مسؤول دفتر مشاوره وقف اداره کل اوقاف و امور خریه استان بیان کرد: طی هفته اول خرداد ماه سه وقف جدید در دفتر مشاوره وقف اداره کل اوقاف استان با ارزش ریالی 36 میلیارد ریال ثبت شد که نیت های هر سه واقف خیراندیش ساخت و توسعه مساجد و مکان های مذهبی می باشد.

 

وی گفت: زمین موقوفه توسط نورالله پایدار به متراژ 500 متر مربع در قاسم آباد مشهد با ارزش ریالی 10 میلیارد ریال و دو قطعه زمین جمعا با متراژ 439 مترمربع نیز توسط ماشاالله حسینیان در منطقه مهرآباد مشهد جهت احداث و توسعه مسجد موسی بن جعفر(ع) آن منطقه وقف شده است.

 

ایزدی خاطر نشان کرد: یک قطعه زمین با مساحت 707 مترمربع توسط واقف خیراندیش موسی دلگیر در ابتدای جاده سرخس با ارزش 20 میلیارد ریال وقف احداث مسجد و حسینیه به نام حضرت فاطمه الزهرا(س) شده است.

 

وی در پایان افزود: از ابتدای سال جاری شاهد رشد وقف های جدید نسبت به سال های گذشته بودیم که امیدواریم با توجه به رغبت مردم مومن و دین مدار این روند ادامه داشته باشد.

  

نصب 9دوربین نظارت بر پروژه های عمرانی و 6 دوربین زائرشمار در بقاع متبرکه

با گذشت دو هفته از برنامه زمانبندی نصب و راه اندازی دوربین های نظارت بر پروژه های عمرانی و زائرشمار بقاع متبرکه تاکنون 9 دوربین عمرانی و 6 دوربین زائرشمار نصب و راه اندازی شده است.

  دوربین های نظارت بر پروژه های عمرانی و آگاهی از روند پیشرفت کارها به صورت آنلاین و روزانه یکی از ابتکارات تاثیرگذار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بود.

 با توجه به تشکیل قرارگاه و نظارت بر فعالیت ها در قسمت های متفاوت این اداره، سرکشی از پروژه ها و آگاهی از آن ها چندان میسر نبود و مشکلات و موانعی که پیش می آمد، اتلاف زمان زیادی را در پی داشت.

 

نصب و راه اندازی دوربین ها بر اساس برنامه زمانبندی تاکنون به خوبی پیش رفته است و 9 دوربین نظارت بر پروژه های عمرانی بقاع متبرکه امامزاده سید محمد(ع) و امامزاده سید یحیی(ع)، قدمگاه رضوی، آستانه مقدسه خواجه اباصلت و پروژه مروارید گوهرشاد نصب شده است.

 

شرکت کارمندان همه دستگاه های اجرایی در مسابقات قرآن

 

 

حجت الاسلام سعید اخوندی، رییس ستاد اجرایی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان در ادامه افزود: سال گذشته در اختتامیه مسابقات قرآن در شهرستان سبزوار بیش از 13 هزار نفر شرکت کردند که این نشان از ظرفیت بالای قرآنی استان دارد و باید از این پتانسیل استفاده کرد.

وی گفت: سی و ششمین دوره مسابقات قران استان در کمیته های مختلف از جمله کمیته ادارات برگزار می شود و با توجه به ظرفیت 140 هزار نفر کارمند استان و خانواده آنان می توان شاهد فضای قرآنی گسترده ای در شهر بود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خطاب به رابطین قرآنی گفت: لازمه قرآنی شدن فضای شهر و ادارات پیگیری دغدغه مندانه کارها است و تنها به اجرای مصوبات و تبصره ها کافی نیست.

وی در پایان تاکید کرد: مسابقات قرآن تنها متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه نیست بلکه تمامی دستگاه ها در آن شرکت دارند و افتخارش برای کل استان است.

محمد عباسپور در ادامه این جلسه نیز بیان کرد: کارکنان ادارات و وابستگان درجه یک می توانند در مسابقات شرکت کنند و دیگر افراد می توانند در دیگر کمیته های مسابقات شرکت کنند.

عضو کمیته ادارات سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: مسابقه تخصصی مفاهیم قرآن کریم کمیته ادارات برای افراد بالای 16 سال از کتاب کوثر قرآن تالیف حجت الاسلام قرائتی می باشد و علاقمندان در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 می توانند به صورت جداگانه در این مسابقات شرکت نمایند.

وی مهلت ثبت نام را از سوم تا سی ام شعبان سال جاری بیان کرد و ادامه داد: هفدهم ماه مبارک رمضان مسابقه مفاهیم به صورت سراسری در سطح ادارات برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری در جمع رابطین قرآنی پیشنهاد داد: در هر اداره یک دارالقران تشکیل شود و جوایز نفیش به شرکت کنندگان و برندگان مسابقات قرآن اهدا شود.

وی در پایان خواستار اختصاص یک بخش خبری در صدا و سیما به قرآن و تشکیل شورای عالی قرآن در استان و شهرستان ها و همچنین شناسایی استعدادهای قرآنی به صورت جدی در استان شد.

پیش بینی می شود 30 هزار نفر در بخش ادارات در مسابقات قرآن استان شرکت کنند.

 

در انتخاب مسؤولان به همسویی نگاه آنان با قرآن توجه شود

 

حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور روز گذشته در جمع مدیران و کارکنان صدا و سیمای خراسان رضوی در تالار رضوان این مرکز، بیان داشت: تعریف توسعه، حقوق بشر، عدالت، اقتصاد، سیاست و ده ها موضوع دیگر به روشنی در قرآن کریم و آموزه های اسلامی وجود دارد.

 وی با قرائت آیاتی از قرآن کریم، گفت: قرآن درس  اعتدال است و عمیق ترین مباحث مورد نیاز جامعه در آن بیان شده است.

 رحیم پور ازغدی افزود: هر کسی مسئولیتی در کشور می پذیرد باید دید، نگاه او در زمینه های مختلف چقدر با قرآن همسو است.

 این استاد دانشگاه با اشاره به این که قرآن کریم دنیا را از آخرت جدا نکرده است، گفت: سهم دنیا و آخرت هر دو به جای خود و به تناسب باید در جامعه برنامه ریزی ها لحاظ شود.

 رحیم پور ازغدی مدیریت دینی در جامعه را مدیریت عقلی، علمی، اخلاقی و حقوقی دانست و گفت: پاسخگویی و صحبت با مردم، رعایت حقوق متقابل و شفاف سازی فعالیت های اقتصادی از دیگر شاخص های مدیریت دینی و اسلامی است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: برنامه های افراد در عرصه های مختلف از جمله انتخابات را باید با شاخص های قرآنی سنجید.

 

 ویژه برنامه عصر همنوایی

 برنامه زنده  «عصر همنوایی» با رویکرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن بزرگوار در شبکه استانی صدای خراسان رضوی تهیه شده است. این برنامه ساعت 18 تا 19 به تهیه کنندگی آقای مهدی میری مقدم روزهای 13 و 14 و 15 خرداد  به روی آنتن می رود.

  در این برنامه شخصیت امام، نقش رهبری دینی در نهضت اسلامی و تأثیر حضور رهبری دینی در بین مردم، ولایت فقیه، وحدت و یکپارچگی، مردم سالاری دینی و حضور مردم در قیام 15 خرداد 42 تا خلق حماسه سیاسی 24 خرداد توسط کارشناسان بحث  بررسی می شود.

 سخنان امام و رهبری در مناسبت های مختلف تاریخی بالاخص در مورد انتخابات، کارشناس، سرود، پخش آیتم های تاریخی مثل خبر ارتحال اما از صدا و سیما از جمله آیتم های این برنامه است.

 

 ویژه برنامه  از تبار آفتاب    

 ویژه برنامه زنده  «از تبار آفتاب» به مناسبت بزرگداشت رحلت معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به مدت 150 دقیقه در شبکه استانی صدای خراسان رضوی تهیه شده است.

 

پوشش مراسم بزرگداشت امام فقید در شهر مشهد، شهرستان های استان و حرم مطهر رضوی، گزارش از حضور مردم در روزهای 14 و 15 خرداد از بخش های مختلف این برنامه است که  مخاطبان را با حال و هوای این مناسبت همراه می سازد.

 

رویکرد این برنامه پرداختن به شخصیت امام و نهضت ایشان و بیداری اسلامی و انقلاب های منطقه  و نقش و تاثیر انقلاب اسلامی در شکل گیری این انقلاب هاست که توسط کارشناسان حوزه و دانشگاه در برنامه بحث و بررسی می شود.

 

هدف این برنامه به تهیه کنندگی آقای میثم نظری زاده که در روزهای 14 و 15 خرداد ساعت 8:30 تا 11 به روی آنتن می رود، این است که سیره امام را به حماسه 24 خرداد پیوند زند./930/د101/ب 

ارسال نظرات