۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۶۸۶۱۶
کارشناس حوزوی مطرح کرد؛

نظر مقام معظم رهبری درباره اشتغال زنان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی مسائل تربیتی گفت: نطر مقام معظم رهبری درباره اشتغال زنان این است که به وظایف مادری، همسری و خانه‌داری لطمه‌ای وارد نشود، زیرا این‌ها جایگزین ندارند اما برای شغل‌های اداری و بیرون از خانه می‌توان جایگزین پیدا کرد.
حجت‌الاسلام محسن عباسي ولدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن عباسی، کارشناس و مشاور تربیتی خانواده، در برنامه پرسمان که از رادیو معارف پخش می‌شد، به ارائه بحث گام‌های موفقیت در زندگی مشترک پرداخت و گفت: در روایات رفق، یک سیاست دوراندیشانه معرفی شده است، مدارا صفت کسی است که فقط به امروز و فردای خودش فکر نمی‌کند، و زندگی را طولانی نگاه می‌کند.

وی ادامه داد: آن که آینده برایش مهم است، دوراندیشانه به زندگی نگاه کرده و رفق و مدارا را اساس زندگی خود قرار می‌دهد، امام علی(ع) می‌فرماید«به کار گرفتن رفق در رأس سیاست قرار دارد».

حجت‌الاسلام عباسی اظهار داشت: واقعیت این است که وقتی ما با رفق و مدارا عمل می‌کنیم، در دراز مدت به خواسته‌هایمان می‌رسیم، انسانی که با رفق و مدارا با مردم و اطرافیان برخورد می‌کند، محبتش در دل دیگران قرار می‌گیرد، یعنی در دلشان نفوذ پیدا می‌کند.

این کارشناس مسائل تربیتی ابراز داشت: امام صادق (ع) می‌فرماید «کسی که در کارهایش رفق داشته باشد، به چیزی که از مردم بخواهد، خواهد رسید»، یکی از دلایل این که مردم خواسته‌های اهل رفق را برآورده می‌کنند این است که رفق خاصیتش همراه کردن دیگران با خود است، امیر مؤمنان (ع) می‌فرماید«با رفق است که همراهی و تداوم پیدا می‌شود».

حجت‌الاسلام عباسی اظهار داشت: وقتی با کسی با رفق و مدارا برخورد می‌کنیم کم‌کم او هم نرم می‌شود و دست از لجاجت برمی‌دارد، البته باید توجه داشت که بدون رفق بسیاری از کارهای ما ناقص می‌ماند و به آخر نمی‌رسد، رسول خدا (ص) می‌فرماید «سه چیز است که اگر در کسی نباشد هیچ عملی از او تمام نمی‌شود، ورعی که او را معصیت خدا باز دارد، اخلاقی که با مردم مدارا کند و حلمی که با او جهل انسان نادان را دفع کند».

این کارشناس حوزوی در پاسخ به پرسش «نظر آیت‌الله خامنه‌ای درباره اشتغال زنان چیست؟ بعضی معتقدند که رهبر با شاغل بودن زنان موافق است» گفت: مقام معظم رهبری در دو یا سه سال اخیر توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند و در چند سخنرانی درباره این موضوع صحبت کرده‌اند، نظر جامع وی همان بحث سومین سلسله نشست‌های راهبردی است.

وی ادامه داد: رهبر در این نشست فرمودند «اشتغال زنان از جمله چیزهایی است که من با آن موافقم، چه با رویکرد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد یا با رویکرد خیرخواهانه و غیره، زن‌ها نصف جامعه‌ ما را تشکیل می‌دهند و خوب است که از نیم جامعه استفاده کنیم، البته باید چند اصل مهم در اشتغال زنان رعایت شود، یکی این‌که کار و اشتغال در بیرون از خانه، باعث تحت‌الشعاع قرار گرفتن همسر، فرزندان نشود.

حجت‌الاسلام عباسی در ادامه صحبت‌های رهبری ابراز داشت: دومین اصل مهم در اشتغال زنان مسأله محرم و نامحرم است، مسأله محرم و نامحرم در اسلام مسأله جدی و مهمی است، البته بخش عمده آن برمی‌گردد به خانواده، یعنی چشم پاک و دل بی وسوسه برای زوجین موجب گرم شدن کانون خانواده می‌شود».

وی در پایان اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند آنچه دوست دارند اثبات کنند، گوشه‌های از صحبت‌های رهبر را می‌گیرند، آن قسمت‌هایی که به نفعشان است را می‌گیرند و بقیه را سانسور می‌کنند، نظر مقام معظم رهبری درباره اشتغال زنان این است که به وظایف مادری، همسری و خانه‌داری لطمه‌ای وارد نشود، زیرا این‌ها جایگزین ندارند اما برای شغل‌های اداری و بیرون از خانه می‌توان جایگزین پیدا کرد. /9194/پ202/ن

ارسال نظرات