۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۶۷۰۲۷
امام جمعه نور:

اعتکاف بهترین راه تقویت روح عبودیت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با تاکید بر این که اعتکاف بهترین راه تقویت روح عبودیت در جامعه است، خاطرنشان کرد:باید از برنامه های ارزنده ای چون اعتکاف در راستای ترویج ارزش های دینی در جامعه بهره گرفته شود.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور عصر امروز در نخستین جلسه ستاد اعتکاف نور که با حضور مسؤولان ادارات و نهادها در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد، با محکوم کردن هتک حرمت به قبر حجربن عدی از صحابه پیامبر گرامی اسلام، گفت: تنها لنگرگاهی که می تواند اسب چموش نفس را مهارکند توسل به اهل بیت(ع) و چنگ زدن به ریسمان الهی است.


امام جمعه نور با تاکید بر این که حضور در مراسم معنوی اعتکاف سبب خالی کردن دل و جان از دل مشغولی های دنیایی می شود، ادامه داد: باید در تلاش باشیم تا با انوار ایمان، غبار تعلقات مادی را از صفحه دل و جان خود پاک کنیم.


حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف از جایگاه رفیع و ارزنده ای برخوردار است، بیان داشت: تلاش لازم باید در راستای حضور آحاد جامعه در این مراسم نورانی صورت گیرد که اثرات والایی خواهد داشت.


وی با تاکید بر این که اعتکاف بهترین راه تقویت روح عبودیت در جامعه است، خاطرنشان کرد:باید از برنامه های ارزنده ای چون اعتکاف در راستای ترویج ارزش های دینی در جامعه بهره گرفته شود.


امام جمعه نور  با بیان این که آگاهی بخشی امری اساسی در خنثی کردن برنامه های دشمنان در جنگ نرم است، یادآور شد: جوانان جامعه باید به این آگاهی دست یابند که دشمنان چه برنامه ها و نقشه هایی را برای آنان کشیده اند و در واقع ایادی استکبار جهانی با این اقدامات درصدد کاهش جایگاه دین در میان آحاد جامعه هستند.

 

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به این که ترویج ارزش‌های والای اسلامی مسأله‌ای مهم و اساسی در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید اهتمام خاصی نسبت به گسترش دین مداری و خدا محوری در جامعه وجود داشته باشد.

 

وی با تأکید بر این که تقوا و بندگی صالح امری ارزنده به منظور تهذیب نفس و تعالی معنوی در انسان است، گفت: انسان باید از ارزش های گرانقدر اسلامی به منظور سعادتمندی خود در دنیا و آخرت بهره گیرد./950/پ202/ش

ارسال نظرات