۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۶۶۹۵۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

داشتن نیت خالصانه، مهم ترین اصل در اعتکاف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که باید در اعتکاف سطح شناختمان را نسبت به این عمل عبادی افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: داشتن نیت خالصانه، مهم ترین اصل در اعتکاف است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف، این مراسم را فرصتی برای جهاد با نفس دانست و گفت: انسان در این سه روز با فاصله گرفتن از مادیات و پرداختن به معنویات و صیقل روح خود، با دنیای جدیدی آشنا می شود که مانند پرواز و تعالی روح است.

 

وی با بیان این که بهره گیری از فیض معنوی از مراسم معنوی اعتکاف یک جهاد مقدس است، خاطرنشان کرد: اعتکاف، انس با معشوق بوده و زمینه ای را براى گسستن فرد از سرگرمى‏هاى پوچ دنیوی فراهم مى‏آورد و انسان را با خداوند پیوند داده و از آفت خود بیگانگى حفظ می کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین نیاز انسان به عبادت را یک امر فطری دانست و گفت: انسان به طور فطری در پی دستیابی به معنویت و پرورش روح خود است و خلوت کردن در خانه خداوند متعال گام بسیار مهمی در راه رسیدن به کمال معنوی است.

 

وی اعتکاف را فرصتی برای بازگشت به خدا دانست و تصریح کرد: این مراسم معنوی فرصتی برای دوری از دغدغه های زندگی مادی و خلوت با خداوند متعال است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین بر لزوم بهره گیری از لحظه لحظه ایام اعتکاف تأکید کرده و تأثیر این مراسم معنوی در روحیه انسان را بسیار مهم و ارزشمند دانست.

 

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود به حضور گسترده و پر شور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: استقبال پرشور جوانان از سنت اعتکاف نشانگر گرایش عمومی نسل جوان به شعائر اسلامی و ارزش های متعالی دین اسلام است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: جوانى که در مراسم اعتکاف، طعم شیرین ایمان و انس با خداوند سبحان را مى‏چشد، لذت‏هاى مادى و شهوانى در دیدگانش بى‏ارزش مى‏شود و به آسانى در گرداب توطئه های دشمنان و باورهاى ضد دینى گرفتار نمى شود.

 

وی با بیان این که اعتکاف فرصتی برای صیقل دادن روح و روان و برچیدن لقمه های پر فیض الهی و طراوت عطر قرآن است، گفت: در فضیلت اعتکاف همین بس که بهترین فرصت خلوت با معبود و عبادت عارفانه توأم با تفکر است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که اعتکاف آمیزه ای از چند عبادت با فضیلت روزه داری، دعا، نماز در مسجد، جهاد با نفس، چشم پوشی از گناه و شب زنده‎داری است، خاطرنشان کرد: اعتکاف خلوت در خود است که باعث تقویت اراده انس با معنویت و دوری از غفلت و فراموشی می شود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که باید در اعتکاف سطح شناختمان را نسبت به این عمل عبادی افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: داشتن نیت خالصانه، مهم ترین اصل در اعتکاف است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اعتکاف را فرصتی مناسب جهت پرداختن به روح و روان و تقویت دینی مبانی دینی دانست، ادامه داد: در این مراسم معنوی فرصتی است تا پس از سه روز، با کوله بار سنگینی از ذخیره تقوی این محل را ترک کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات