۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۶۲۸۱۹

انتقاد تند دمشق از عملکرد اتحادیه عرب

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه‌ای تأکید کرد که این اتحادیه از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند.
اتحاديه عرب


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بوابه الشرق، دبیرخانه اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که این اتحادیه از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند.

 

تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری سازمان ملل بر لزوم راهکار سیاسی تأکید کرده و خواستار پایان دادن به بحران سوریه و توقف خونریزی در این کشور شده بودند.

 

اتحادیه عرب در واکنش به این درخواست افزود: اتحادیه عرب نیز صدای خود را با صدای سازمان‌های حقوق بشری سازمان ملل همراه می‌کند و از همه طرف‌های نزاع در منطقه و جهان می‌خواهد که همه تلاش خود را برای رسیدن به راهکاری سیاسی بکار ببندند تا منطقه را از خطر بی امنیتی، بی ثباتی و هرج مرج نجات دهند.

 

این در حالی است که اقدامات اخیر اتحادیه عرب تناقضات آشکار و بی منطقی در این اتحادیه را نشان می‌دهد.

 

در اجلاس دوحه کرسی سوریه به ائتلاف معارضان سوری تحویل داده شد در حالی که این مسأله با هیچ کدام از قوانین اتحادیه قابل توجیه نیست.

 

قطر نیز که ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب را به عهده دارد برای اینکه سوریه را از سازمان ملل اخراج کنند تحرکات خود را آغاز کرده است.

 

این در حالی است که بشار اسد رییس جمهور سوریه با انتقاد شدید از عمکرد اتحادیه عرب در قبال سوریه گفت که این اتحادیه هیچ افقی و دورنمایی ندارد و از اساس در راستای خدمت به انگلیس طراحی شده است، این  اتحادیه هیچ نقش مثبتی ایفا نکرده جز یک بار که آن هم در زمان «جمال عبدالناصر» رییس جمهور اسبق مصر بوده است./994/ب102/د

ارسال نظرات