۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۶۰۲۶۷

همایش ائمه جماعات استان تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در همایش ائمه جماعات استان تهران، از بهترین برگزار کنندگان مراسم اعتکاف با اهداء لوح تقدیر، قدردانی شد.
گردهمايي ائمه جماعات مساجد تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ائمه جماعات تهران، به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

براساس این گزارش دراین همایش با اهداء لوح تقدیر به 35 نفر از کسانی که مراسم اعتکاف را به بهترین نحو انجام داده اند، تقدیر شد.

حجت الاسلام سید حسینی درباره سامانه بانک اطلاعاتی مرکز امور مساجد، اظهار داشت: پروفایل سامانه با توجه به ضرورت آمار و اطلاعات جامع، برای جمع آوری و تکمیل اطلاعات مساجد ارائه شده است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام آقایی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز امور مساجد با اشاره به نزدیکی تحویل سال گفت: برای تحویل سال برنامه‌ای داریم که درب مساجد را در موقع تحویل سال باز خواهد بود وکار خود را با شعار«سال نو را از مساجد آغاز بکنیم»، آغاز خواهند کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد: کرسی‌های تلاوت قرآن در 140 مسجد اجرا شده و این طبق فرمایشات رهبر معظم رهبری بوده است که فرمودند «ما در مساجد باید منبر قرآنی داشته باشیم».

 وی در ادامه از اجرای طرح محراب به منظور ثبت و ضبط صوتی و تصویری تجربیات ائمه جماعات خبر داد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به این که تهران شهری  است که اقشار مختلف از نقاط کشور در آن جمع‌اند، گفت: تهران پایتخت علوی، پایگاه اجرای ولایت الهی، مرکزتشیع، نشر فرهنگ و خط مقدم عملیات پیچیده سیاسی دشمن است، و هر محله‌ای در این شهر با کمبودی مواجه است که از آن رنج می‌برند.

وی با بیان این که با توجه به بی حیایی‌ها، آمار طلاق‌ها، اختلالات روحی و از طرفی تحریم‌ها و تحریفات که زیاد شده است، خاطرنشان کرد: مساجد باید نقش بی نظیر خود را بشناسند.

حجت الاسلام علی اکبری با تأکید بر این‌ که مسجد نور و امید محله است، گفت: حداقل باید به فکر ساختن مساجد باشیم که از لحاظ تعداد مساجد و مباحث فرهنگی جزء فقیرترین شهرها محسوب نشویم، اینجا شهری است که از لحاظ علم و دانش پر است، شهری که بیشترین شهید را داشته، باید پرچم دار باشیم.

وی با اشاره به ارتحال حضرات آیات تهرانی و خوشوقت گفت: دچار فقدان نور شده ایم، باید دوباره بیاندیشیم، مساجد راه نجات هستند، همان‌طور که در فتنه‌ها بودیم، این قدرت روحانیت و مسجد است، مسجد را نه فقط سخت افزار و نه فقط نرم افزار هدایت می‌کند بلکه مغز افزار هدایت می‌کند.

وی درپایان سال آینده را سال مساجد و خانوده اعلام کرد، گفت: در فاطمیه برنامه‌ای داریم به عنوان برنامه خطبه فدک که انشاالله بتوانیم همکاری داشته باشیم./959/پ203/ی

ارسال نظرات