۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۵۹۶۵۱
سخنگوی تظاهرکنندگان سامرا:

مواضع وحدت‎طلبانه آیت الله سیستانی ستودنی است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی تظاهرکنندگان سامرا از تلاش‎های وحدت‎طلبانه حضرت آیت الله سیستانی تقدیر و بر لزوم اهتمام ملت عراق به رهنمودهای این مرجع تقلید تأکید کرد.
ـآيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ناجح عباس، سخنگوی رسمی تظاهرکنندگان شهر سامرا امروز در گفت‎وگو با یکی از خبرگزاری‎های عراق با اشاره به موضع گیری‌های وحدت طلبانه حضرت آیت‌الله سیستانی در قبال مسائل سیاسی این کشور از مواضع این مرجع تقلید در راستای تقویت وحدت کشور و مبارزه با طایفه‌گری تقدیر و تشکر کرد.

 

وی بیان داشت: ما از مواضع مسؤولانه و حکیمانه آیت‌الله سیستانی تقدیر و تشکر می‎کنیم چرا که  موضع‌گیری‌های وی به افزایش وحدت و آرامش در عراق کمک می‌کند و آینده بهتری را برای آن رقم خواهد زد.

 

سخنگوی رسمی تظاهرکنندگان سامرا از همه مراجع دینی و شیوخ عشایر عراق خواست تا به سخنان وحدت‌آمیز خود ادامه داده و به رفع ظلم و بی‌عدالتی در کشور کمک کنند.

 

وی با تأکید بر لزوم مشروع بودن خواسته‌های تظاهرکنندگان، افزود: معترضان نباید اجازه بدهند راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز از سوی بیگانگان و تروریست‌ها مصادره شود و خواسته‌هاس آنان باید در چارچوب قانون اساسی باشد.

 

گفتنی است شهرهای سنی نشین عراق از سه ماه پیش شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیزی است که با نفوذ القاعده و حزب بعث به ابزاری برای آشوبگری و خرابکاری تبدیل شده است.

 

گرچه معترضان خواسته‎های خود را مشروع می‎دانند، ولی درخواست لغو قانون مبارزه با تروریسم، آزادی همه زندانیان حتی جنایتکاران تروریست، لغو قانون بازخواست و عدالت ویژه ریشه کن شدن حزب بعث، برافراشتن عکس صدام و نخست وزیر ترکیه و همچنین به اهتزار درآوردن پرچم سابق عراق و رونمایی از پرچم تظاهرکنندگان مشابه پرچم تروریست‎های سوریه نشان دهنده نیت شوم معترضان است./980/ب902/د

ارسال نظرات