۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۵۵۱۷۷
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

برخی از فضای باز سیاسی کشور سوء استفاده می کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از سوء استفاده برخی افراد از فضای باز سیاسی ایران در جهت تحقق اهداف دشمنان انتقاد کرد و بازداشت عناصر وابسته به رسانه‌های بیگانه را حاصل تمرکز وزارت اطلاعات بر این مسأله دانست.
برخی از فضای باز سیاسی کشور سوء استفاده می کنند

منصور حقیقت پور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فضای عمومی جمهوری اسلامی ایران را مطلوب و آزادی‌های موجود را باعث ایجاد فضایی باز برای فعالیت‌های مختلف دانست و گفت: متأسفانه برخی از این آزادی‌ها سوء استفاده کرده و از این فضا در جهت تحقق اهداف دشمنان و رقبای ملت ایران بهره برداری می‌کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عمده اطلاعات و اخبار کشورهای بیگانه از طریق جمع‌آوری‌ لحظه‌ای اخبار و توسط اشخاص انجام می‌شود، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های ژورنالیستی بهترین گزینه برای این‌ کار است، همانگونه که در فتنه 88 نیز برخی از اخبار و اطلاعات از طریق چنین افرادی منعکس ‌شد. 

وی بیان داشت: در این مقطع‌ مسؤولان وزارت اطلاعات با تمرکز بر این جریان ارتباط تعدادی از این افراد را با شبکه‌های بیگانه به دست آوردند که حاصل آن بازداشت آنها جهت کسب اطلاعات و بازجویی بود.

نماینده مردم اردبیل اضافه کرد: امید می رود این جریانات مانند سابق به صورت شفاف ادامه داشته باشد و با جلوگیری سوء استفاده‌ها از این فضای باز، قدر آن دانسته و افراد خاطی طرد شده و اشخاصی که با خلوص نیت به فکر خدمت به مردم هستند جایگزین شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برخورد با عناصر رسانه‌های بیگانه و بازداشت آنها با آزادی بیان و اندیشه هیچ‌گونه منافاتی ندارد، ابراز داشت: هیچ شخص یا اشخاصی مخالف آزادی بیان نیست و همان گونه که مشاهده می‌شود مسائل نظام در بالاترین سطوح مطرح شده و مورد انتقاد قرار می‌گیرد اما پیگیری اهداف طراحی شده از سوی دشمنان تحت عنوان جاسوسی بحث می‌شود.

حقیقت‌پور در پایان با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه رسانه‌ها و مطبوعات جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: مردم ایران مقتدرانه بر مواضع خود تأکید داشته و اجازه هیچ‌گونه دخالتی را به آنها نمی‌دهند،‌ همچنین باید برخی از همکاری‌های افراد دستگیر شده با دستگاه‌های بیگانه برای مردم بیان شود تا بدانند عده‌ای در داخل قصد تخریب جمهوری اسلامی ایران را دارند./908/ت302/ج

ارسال نظرات