۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۵۴۷۷۰
امام جمعه آمل:

نماز بهترین وسیله برای رفع غفلت انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که نماز نقش ارزنده ای در بازدارندگی جامعه از فساد و منکر دارد، خاطرنشان کرد: از لحاظ تکلیفی ریشه همه منکرات غفلت است و نماز بهترین وسیله برای رفع غفلت‌‌ از انسان بوده و زمینه منکرها را از بین خواهد برد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در کارگاه آموزشی روحانیان اعضای ستاد اقامه نماز شرکت گاز مازندران با بیان این که باید به برپایی نماز جماعت در ادارات توجه ویژه ای صورت گرفته و اهتمام خاصی در این راستا وجود داشته باشد، گفت: فرهنگ اقامه نماز اول وقت باید در جامعه گسترش یابد که اگر چنین حرکت ارزنده ای صورت گیرد به وضوح تاثیر مثبت آن را درک خواهیم کرد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که هر قدمی در راه اقامه نماز برداشته شود ارزشمند است، بیان داشت: فعالان عرصه نماز و ترویج دهندگان آن مورد عنایت و توجه خاص حضرت حق قرار دارند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که آثار عملی نماز باید در جامعه نمود پیدا کند، خاطرنشان کرد: زیباترین نقطه در ادارات باید نمازخانه باشد که دنیا و آخرت ما در همین امر نیک و پسندیده است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که نماز وصل کننده بین خدا و انسان است، گفت: رسول گرامی اسلام پس از پایین آمدن از معراج، نماز راکه کلید بهشت است به عنوان سوغاتی برای مردم به ارمغان آورد که باید از این امر ارزنده به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

وی با بیان این که پیامبر اسلام آوردنده نماز و شریعت است، بیان داشت: افتخار ما این است که جزو امت پیامبر گرامی اسلام هستیم و در این راستا باید عمل به تعالیم نورانی اسلام ناب محمدی را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که نماز نقش ارزنده ای در بازدارندگی جامعه از فساد و منکر دارد، خاطرنشان کرد: از لحاظ تکلیفی ریشه همه منکرات غفلت است و نماز بهترین وسیله برای رفع غفلت‌‌ از انسان بوده و زمینه منکرها را از بین خواهد برد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که نماز انسان را از تجاوز به حقوق دیگران و بی مبالاتی به دور می دارد، گفت: نماز سبب می شود تا انسان به مراتب والا در نظام هستی دست یابد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که از آثار ارزنده نماز این است که انسان را از شرک و تکبر باز می دارد، بیان داشت: تلاش ارزنده ای باید در راستای ترویج فریضه ارزنده نماز در جامعه وجود داشته باشد که این امر  می تواند سبب برکات و خیر والایی در جامعه شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات