۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۵۲۳۰۶

هشدار آیت الله طبرسی از حاشیه قرار گرفتن احکام فقهی در معاملات بانکی

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله طبرسی، حذف ربا در معاملات را نیازمند نهادینه کردن احکام فقهی در بازار دانست و گفت: متأسفانه مبانی دینی همچنان در حاشیه معاملات تجاری و بازار کشور قرار دارد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار مسؤولان بانک مهر اقتصاد استان بر ضرورت رعایت موازین شرعی در عرصه بانکداری کشور تأکید کرد و گفت: در یک جامعه اسلامی همه امور باید بر محور ارزش های دینی استوار باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از وجود ربا در برخی معاملات تجاری، این مسأله را مغایر با احکام اسلامی دانست و تصریح کرد: در نظام اسلامی نباید شاهد ربا خواری در جامعه باشیم.

 

آیت‌الله طبرسی، حذف ربا در معاملات را نیازمند نهادینه کردن احکام فقهی در بازار دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه مبانی دینی همچنان در حاشیه معاملات تجاری و بازار کشور قرار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این‌که در یک حکومت اسلامی باید همه رفتار و کردار ما مطابق با شریعت اسلامی باشد، گفت: اگر مسیری غیر از این را انتخاب کنیم در نزد خداوند متعال از هیچ محبوبیتی برخوردار نخواهیم بود.

 

وی با اشاره به این که بانک مهر باید چارچوب فعالیت های بر اساس موازین دینی باشد، ادامه داد: اگر عملکرد بانک صوری و فقط در حد نوشتن آئین نامه باشد و به آن عمل نشود تفاوتی با سایر بانک‌های دولتی در کشور ندارد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که در قرآن به هیچ گناهی بالاتر از ربا وجود داشته باشد اشاره نشده است، گفت: ربا جنگ با خدا است و به همین دلیل باید در سیستم بانکی ما به طور کامل حذف شود.

 

وی با تأکید براین که  باید از برخی سودجویی، حق و ناحق‌کردن و برخی زد و بندهای غیرمعمول در بانک های جلوگیری شود، ادامه داد: بانک مهر که مدیران آن نیروهای بسیجی و اهل دین هستند باید همه تلاش خود را در جهت خدمت به مردم به کار کیرد.

 

آیت الله طبرسی رعایت عدالت در بانک‌ها را ضروری دانست همچنین بر ضرورت وجود بانک اسلامی در بین کشورهای مسلمان تأکید کرد و گفت: با توجه به وجود منابع بزرگ انرژی در کشورهای اسلامی ضرورت وجود بانک اسلامی ضروری است./950/پ202/س

ارسال نظرات