۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۴۹۷۷۴
دبیر بنیاد مدیریت اسلامی:

چشم انداز بنیاد مدیریت اسلامی، تربیت 40 مجتهد آگاه به مسایل مدیریتی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر بنیاد مدیریت اسلامی با بیان این‏که مجتهدان بنیاد مدیریت اسلامی برای کار اجرایی تربیت نمی شوند، گفت: در شرایطی که هنوز راهکار‏های مورد‏ نظر دین اسلام برای مدیریت جامعه ارائه داده، تبیین نشده و خلأ این موضوع به‏شدت احساس می‏شود؛ پرورش و به‏کارگیری چهل مجتهد نظریه‏پرداز، می‏تواند پشتوانه مدیران نظام اسلامی باشد.
سيدصمصام الدين قوامي
حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی دبیر بنیاد مدیریت اسلامی قم در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: بنیاد مدیریت اسلامی قم در سال 1410 در نظر دارد چهل مجتهد آگاه از مسائل مدیریت اسلامی را به جامعه معرفی کند.

حجت الاسلام قوامی با بیان این‏که مجتهدان این بنیاد برای کار اجرایی تربیت نمی شوند، تصریح کرد: در شرایطی که هنوز راهکار‏های مورد‏ نظر دین اسلام برای مدیریت جامعه ارائه داده، تبیین نشده و خلأ این موضوع به‏شدت احساس می‏شود؛ پرورش و به‏کارگیری این چهل مجتهد نظریه‏پرداز، می‏تواند پشتوانه مدیران نظام اسلامی باشد.

سید صمصام الدین قوامی در خصوص تشکیل بنیاد مدیریت اسلامی اظهار داشت: این بنیاد در سال 85 شروع به‏کار و در ابتدا با کسب اجازه از مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی، تدریس درسی به نام فقه الإداره در فقه اسلامی به‏عنوان نخستین درس این بنیاد آغاز شد، که پس از مدتی درس اصول فقه و تفسیر هم به دروس این بنیاد اضافه شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای گشایش بنیاد مدیریت اسلامی به‏منظور پیشرفت روز‏افزون و محقق شدن اهدافمان، چشم اندازی 25 ساله ترسیم و با کسب تجربه و دانش بیشتر، موفق شدیم طلاب جدید الورود را در زمان کمتری به درجه اجتهاد برسانیم.

حجت الاسلام قوامی در ادامه افزود: در حال حاضر 20 نفر از محصلان این مؤسسه رساله علمی ارائه می‏دهند، به‏گونه‏ای که این رساله ها تبدیل به کتبی اجتهادی با اصطلاحات لاتین می شوند و در سطح بین المللی برای علم مدیریت کارگشا خواهند بود.

وی در ادامه به عزم جدی بنیاد مدیریت اسلامی برای پیشبرد اهداف این مؤسسه اشاره و اظهار داشت: اعضای هیأت امنای بنیاد مدیریت اسلامی عهد کرده‏اند که به کار‏های حاشیه ای نپردازند و تمام نیرو و تمرکز خود را بر‏روی تولید علم و دانش در بنیاد اختصاص دهند، که خوشبختانه تا به حال هم موفق بوده‏ایم.

قوامی افزود: بنیاد مدیریت اسلامی از سوی محصلان و دانش پژوهان بنیاد اداره می شود به گونه‏ای که مدیر بنیاد و چهار تن از معاونان آن، هر ساله از میان دانش پژوهان بنیاد انتخاب می شوند تا مطالبی را که آموخته، به‏صورت کاربردی پیاده کنند.


دبیر بنیاد مدیریت اسلامی در خصوص چگونگی گزینش دانش‏پژوهان این مؤسسه خاطر نشان کرد:‏ در ابتدا به علت این‏که از طلاب این مؤسسه گزینشی گرفته نمی شود و شهریه و مدرکی نیز به دانش پژوهان اعطا نمی‌شود؛ دافعه این بنیاد فراوان است و تنها علاقه‏مندان واقعی به دروس این بنیاد، تحصیل خود را ادامه می دهند./9701/ت302/پ
ارسال نظرات