۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۴۹۱۲۶

مراسم ششمین سالگرد تخریب بارگاه امامین عسکریین در سامرا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم ششمین سالگرد انفجار بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع)، شب گذشته با حضور علما، اندیشمندان، سیاستمداران و قشرهای مختلف مردم در سامرا برگزار شد.
بارگاه امامين عسکريين(ع) در سامرا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم ششمین سالگرد تخریب بارگاه مطهر امامین عسکریین(ع) از سوی تروریست های کوردل، شب گذشته با حضور هزاران تن از عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) در سامرا برگزار شد.

 

جمعی از علما، روحانیون، نمایندگان مراجع تقلید، سیاستمداران، شخصیت های محلی و قشرهای مختلف مردم در این مراسم که از سوی تولیت آستان مقدس امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، حضور یافتند.

 

سخنرانی چند تن از علما و اندیشمندان، مرثیه سرایی مداحان و شعرخوانی شاعران از بخش های مختلف این برنامه بود.

 

گفتنی است تروریست ها در سال 2006 میلادی که سایه فتنه مذهبی به شدت بر عراق سایه افکنده بود بارگاه مطهر امامین عسکریین(ع) در سامرا را منفجر کردند.

 

عراق پس از این عملیات تروریستی در آستانه انفجار قرار داشت و احتمال بروز جنگی داخلی در این کشور به شدت افزایش یافت، اما دخالت مراجع تقلید نجف اشرف خصوصا حضرت آیت الله سیستانی و تلاش های آنان برای آرام ساختن اوضاع و متحد ساختن ملت از بروز فاجعه در این کشور جلوگیری کرد.

 

ابوقدامه التونسی و ده تن دیگر از تروریست هایی که در انفجار این بارگاه ملکوتی دست داشتند، سال گذشته در عراق اعدام شدند./980/ب902/ک

ارسال نظرات