۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۴۶۷۵۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نهضت عاشورا بسترساز حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با بیان این که عزاداری امام حسین(ع) باعث تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه می‌شود، اظهار داشت: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض که به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) در جهت احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با بدعت ها در دین بوده است.

 

وی با تشریح قیام عاشورا و دستاوردهای مهم این حرکت تاریخی‌ بیان داشت: امام حسین(ع) با نثار خون خود و ایستادگی در مقابل زورگویان و قدرت طلبان فاسد به بشریت درس عزت و آزادگی داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری با تأکید پرهیز از خرافه‌گویی، ادعاها و سخنان غیر واقعی گفت: هیأت‌های مذهبی باید مراقب باشند تا مانع از نفوذ خرافه و بدعت در مراسم عزای امام حسین(ع) شوند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر ترویج ارزش های ائمه اطهار(ع) در عزاداری‌ها و پرهیز از خرافه، تبیین معارف اسلامی اعم از اعتقادات تأکید دارند و مراسم عزاداری ماه محرم نیز، باید بر اساس اخلاق، احکام، سیره پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومان(ع) برگزار شود.

 

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با بیان این که دین اسلام دین مصونیت است، خاطرنشان کرد: باید این مسائل به درستی در جامعه امروز تبیین شود و جوانان ما با اسلام و محرم و مناسبت‌ها انس بگیرند.

 

وی تأکید کرد: ماه محرم، فرصت بسیار خوبی برای عزاداری برای سالار شهیدان است و خطبا باید در این مراسم مردم را با معارف دین آشنا ‌کنند، اگر امام حسین(ع) در محرم سال 61 هجری برای احیای دین قیام کرد، عزاداری او در طول تاریخ بستری برای احیای دین و تبیین معارف دین خدا شد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) ﺑﺮای ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻇﻠﻢ، ﻓﺴﺎد و اﺟﺮای ﻓﺮیضه اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮوف و ﻧﮫﯽ از ﻣﻨﮑﺮ قیام کرد و آن ﺷﻮر و ﺣﻤﺎﺳﻪ را آﻓﺮید که امروز شاهدیم کشورهای اسلامی با الگوبرداری از نظام جمهوری اسلامی بعنوان پرچمدار نهضت عاشورا به قیام علیه مستکبران و استعمارگران برخاستند.

 

وی با بیان این که عزاداری امام حسین(ع) باعث تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه می‌شود، اظهار داشت: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض که به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری اظهار داشت: قیام عاشورا به ما می‌آموزد که همواره ساده زیستی را به صورت عملی در زندگی خود حفظ کنیم از مال دنیا بترسیم، انباشت ثروت نکنیم و به حد کفایت برای زندگی اکتفا کنیم از قدرت بترسیم و به آن به چشم وظیفه و مسؤولیت نگاه کنیم.

 

وی اضافه کرد: زیرا آن افرادی که در زمان امام حسین(ع) سکوت کردند تا ایشان به شهادت رسید به این گونه دردها مبتلا بودند و رسیدن به مال و غنایم و به دست آوردن قدرت در سرزمین ها و فتوحات اسلام، چشم آنها را نسبت به حق بست.

 

امام جمعه بهشهر افزود: امام حسین(ع) از لحاظ فردی ویژگی های بارزی داشت که برای همگان غیرقابل انکار است اما قیام او یک ویژگی خاص داشت که مشابه آن از نظر میزان و درجه خلوص و زلالی در طول تاریخ وجود ندارد و آن اینکه ایشان کاملا برای احیای دین و زنده نگه داشتن آن قیام کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای رفع ظلم از خود، این نهضت را برپا نکرد، قیام کرد تا ظلم را از چهره دین بزداید، دینی که احکام آن را چون گوهر ارزشمند می دانست./950/ت302/س

ارسال نظرات