۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۹۸۱
نماینده ولی فقیه در گلستان:

خطبه خوانی و مداحی برای امام حسین بصیرت‎بخش باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان بر ضرورت توجه شعرا و مداحان اهل بیت(ع) در سرودن اشعار و متن های پرمحتوا و بصیرت بخش تأکید کرد و گفت: مداحی برای امام حسین (ع) باید بصیرت بخش باشد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار دبیر همایش پیرغلامان حسینی در گرگان با اشاره به این که مرثیه سرایان و یا شاعران اهل بیت(ع) از یک جایگاه مهمی در نزد اهل بیت (ع) برخوردارند، افزود:  شاعران باید به سمتی حرکت کنند و به گونه ای شعر بسرایند که مورد قبول امام زمان (عج) باشد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که باید شاعران از کلمات و خطبه های امام حسین (ع) در غالب شعر استفاده کنند که این می تواند بسیار تاثیرگزار باشد، ادامه داد: مرثیه خوانی ابا عبدالله(ع) باید به صورت دل انگیز منتقل شود که خود این می تواند اثر گزار باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید مرثیه خوانی و عزاداری های امام حسین (ع) به گونه ای باشد تا جامعه را به سمت ایمان و به سمت خدا، ارزش و اهداف رسول خدا نزدیک کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که حادثه عاشورا و قیام کربلا جریانی بود که اسلام را احیا و زنده کرد و ما باید از عزاداری ها و مراسمی که به این مناسبت ها برگزار می کنیم، مراقبت و مواظبت کنیم، گفت: باید چراغ هدایت و کشتی نجات بودن امام حسین (ع) را برای این زندگی زیر سوال نبریم و نگذاریم که تاریخ عاشورا تحریف شود.

 

به گفته وی، تاریخ عاشورا از این بابت مورد توجه قرار گیرد، زیرا با توجه به این که همه امامان، خود شهید بودند، برای امام حسین (ع) عزاداری کردند و به همه نیز توصیه کردند که به خوبی برای اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کنند.

 

وی با اشاره به این که تاریخ عاشورا و نهضت عاشورا خیلی روشن است و توجه ای که ائمه معصومین(ع) به این سمت دادند، برای این است که این تاریخ همیشه زنده بماند، خاطرنشان کرد: فلسفه عاشورا و تاریخ آن برای همه روشن است، اما عده ای دانسته و ندانسته تاریخ عاشورا را تحریف می کنند که به هیچ وجه این مسأله با نهضت عاشورا و شخصیت امام حسین (ع) نمی سازد.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: قیام امام حسین (ع) یک قیام اصولی بود و اگر روضه می خوانیم، مداحی می کنیم و منبر می رویم، حرفی نزنیم که با آن اساس آن تناقض داشته باشد.

 

همچنین دبیر همایش تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) کشور در سخنانی یادآور شد: هدف از برگزاری این اجلاس گسترش فرهنگ عاشورا، تکریم و تجلیل از ذاکران اهل بیت(ع) است./950/پ202/ب

ارسال نظرات