۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۴۱۷۷۴

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ فعالیت یک هزار و 340 هیات مذهبی در استان اردبیل و پخش مجموعه تلویزیونی تبریز در مه با دوبله آذری از شبکه سهند از مهمترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در اردوی فرهنگی بصیرتی خانواده های پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت سپاه ناحیه مراغه اظهار داشت: تهاجم فرهنگی از مهمترین توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی است.


وی با بیان این‌که دشمنان با تهاجم فرهنگی به دنبال گسست روابط عاطفی و خانوادگی در کشور هستند، گفت: تربیت فرزندان سالم و متدین در محیط خانواده سالم شکل می گیرد و آینده آن را در تمام مراحل زندگی تضمین می کند. نقش مادر در تربیت فرزندان صالح بیشتر بوده و عواطف مادری موجب رشد و تعالی فرزندان در تمام زمینه ها می شود.


حجت الاسلام ولایی با بیان این‌که همسران پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باید در تربیت فرزندان، حجاب و عفاف، الگوی جامعه اسلامی باشند، گفت: به برکت اسلام، مردم دارای هویت و شخصیت اسلامی و واقعی بوده و این مساله در سایه حفظ حجاب و عفت تداوم می یابد.


وی با تاکید بر لزوم شناخت و رصد اندیشه های انحرافی، از خانواده ها خواست با مطالعه مفاهیم و آموزه های قرآنی و پیروی از فرمایش‎های رهبر معظم انقلاب، زندگانی و اهداف خود را با معنویت و اخلاص دنبال کرده و زمینه سرافرازی بیشتر انقلاب اسلامی را در برابر همه جهانیان فراهم کنند.


هیات های مذهبی استان اردبیل ساماندهی می شوند


حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در جمع متولیان امور دینی شهرستان گرمی از ساماندهی هیات های مذهبی این استان خبر داد و گفت: یک هزار و 340 هیات مذهبی در استان فعالیت دارند که انسجام بخشی هر چه بیشتر به فعالیت آنان ضرورتی انکارناپذیر است.


همچنین حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل، نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی عشق و علاقه اهالی مرزنشین گرمی به اهل بیت(ع) را سرمایه دنیوی و اخروی آنها دانست و خواستار اهمیت دادن به هیات های مذهبی در مقابل هجمه های عقیدتی دشمنان شد.


حجت الاسلام یدالله صفری امام جمعه گرمی نیز بر غنای علمی و فکری مداحان و شعرای مذهبی با هدف تعمیق عقاید اصیل و تحکیم باورهای اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: نقش هیات های مذهبی در ترویج ارزش های دینی مهم و حیاتی است.


رشد 295 درصدی پرداخت زکات در شهرستان ابهر


محسن داودی، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر از رشد 295 درصدی پرداخت زکات توسط مردم این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و با اشاره به اینکه نزدیک به 2 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: مردم شهرستان ابهر در نیمه نخست سال جاری مبلغ یک میلیارد و 881 میلیون و 860 هزار ریال زکات پرداخت کرده‌اند.


وی با اشاره به اینکه جمع آوری زکات یکی از مهمترین طرح‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: کمیته امداد شهرستان ابهر همچون سال‌های گذشته با انجام اقدامات تبلیغی به منظور ترویج فرهنگ زکات در بین مردم این شهرستان اقدام به جمع‌آوری زکات کرده است.


مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر به اقدامات مبلغان ترویج زکات در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: مبلغان ترویج فرهنگ پرداخت زکات در طول 88 روز به برگزاری 30 جلسه در بحث تبیین فرهنگ پرداخت زکات به صورت گروهی مشغول بودند.


وی یکی از اقدامات این نهاد در راستای ترویج پرداخت زکات را تبلیغ چهره به چهره عنوان کرد و افزود: در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در بین مردم این شهرستان اقدام به 2 هزار مورد تبلیغ چهره به چهره انجام شده است.


پخش مجموعه تلویزیونی تبریز در مه با دوبله آذری از شبکه سهند


پخش مجموعه تلویزیونی تبریز در مه با دوبلاژ ترکی و به نام  « دومانلی تبریز » از شبکه استانی سهند آغاز شده است. این مجموعه در 28 قسمت 45 دقیقه ای روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعت 45/20 پخش می شود.


120هنرمند به عنوان دوبلور در این کار حضور دارند که 22 گوینده درجه یک، 18گوینده درجه دو و 80 گوینده درجه سه این افراد را تشکیل می دهند. کار دوبله این مجموعه تلویزیونی که از اواسط تیر امسال آغاز شده بود همزمان با شروع پخش آن پایان یافت.


گفتنی است، سریال تبریز در مه، زندگانی عباس میرزا ولیعهد فتحعلی شاه قاجار، جنگ های ایران و روس و انعقاد عهدنامه های گلستان و ترکمانچای را روایت می کند./935/د101/ب

ارسال نظرات