۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۴۰۹۰۲
فرمانده نیروی انتظامی استان قم؛

امر به معروف و نهی از منکر سبب کاهش جرم و جنایت در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: اگر دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حاکم شود، جرم و جنایت کاهش می‌یابد.
مجتبايي فرمانده انتظامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم در مراسم افتتاحیه گردان امر به معروف و نهی ار منکر اباذر، با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: آن‌چه که در جامعه مشاهده می‌شود این است که هر انسانی با سه نوع رابطه« انسان با خودش، اطرافیانش و با خدای خودش» رو‌به‌رو است.

وی با اشاره به این‌که باید رابطه انسان با خودش تنظیم شده باشد  افزود: هر انسانی باید فکر و توان و عملش با هم مطابقت داشته باشد و به چیزی فکر کند که با عمل و توانایی‌اش سازگاری داشته باشد تا یکی از عوامل فسادهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کم شده و جامعه دچار تنش و انحراف نشود.

سردار مجتبایی تأکید کرد: صحت رابطه انسان با خودش به این معنی است که به خود دروغ نگوید و اگر توانایی یک مسؤولیتی را ندارد نباید خود را فریب دهد و آن مسؤولیت را بپذیرد و یا اگر توان مسؤولیتی را دارد اما می‌داند افراد دیگری هستند که بهتر عمل می‌کنند نباید وارد آن عرصه شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این‌که اگر کسی رابطه‌اش با اطرافیانش تنظیم شده نباشد دچار مشکل می‌شود تصریح کرد: علت بیشتر چشم‌چرانی‌ها، دست درازی به مال دیگران و بداخلاقی سیاسی این است که شخص به خود جرأت داده که به حریم دیگران وارد شود و به آن لطمه بزند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر افرادی که به علت مزاحمت‌های خیابانی دستگیر می‌شوند، خانواده، زن و بچه دارند و به سبب زیاده‌خواهی و تنظیم نبودن روابطشان با جامعه مرتکب چنین تخلفاتی می‌شوند.

سردار مجتبایی سومین و مهمترین رابطه یک انسان را رابطه او با خداوند متعال دانست و اظهار داشت: اگر رابطه انسان با خدا صحیح باشد و همیشه یاد خدا در ذهن او باشد هیچ‌وقت به طرف گناه نمی‌رود و اگر مرتکب خطایی شود به سرعت از اشتباه خود توبه می‌کند.

وی ادامه داد: اکثر زندانی‌ها کسانی هستند که ارتباطی با خدا ندارند و اهل توبه نیستند چرا که اگر فردی رابطه خوبی با خدا داشته باشد دچار چشم‌چرانی، تخلف و سوء استفاده مالی و اجتماعی نمی‌شود و در صورت ارتکاب خطا از آن توبه کرده و جلوی گسترش آن خطا را می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به این‌که جامعه اسلامی باید از روابط صحیح یگانه برخوردار باشد تا به سمت تخلف و فساد نرود تصریح کرد: اگر روابط جامعه منحرف شد باید کسانی باشند تا آن‌ها را در مسیر صحیح قرار دهند و یادآور زابطه صحیح آدمی با خدایش شوند.

وی ادامه داد: اگر دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حاکم شود، جرم و جنایت کاهش می‌یابد بنابراین مأمورین نیروی انتظامی و آمرین به معروف گردان اباذر وظیفه‌ سنگین‌تری در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر و احیای آن دارند تا مردم را به مسیر حق هدایت کنند.

سردار مجتبایی خاطرنشان کرد: از وظابف مهم نیروی انتظامی این است که با نا ملایمت‌های اخلاقی و شرعی مبارزه کند و در زابطه با تنظیم روابط انسان با جامعه وظیفه کلیدی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه 95درصد مردم جامعه از هنجارشکن‌ها نیستند ابراز داشت: ما باید با تخلفات مردم و منکرات آن‌ها با رأفت و تذکر برخورد کنیم و خودمان نیز به تذکراتمان عمل کنیم تا امربه معروف و نهی از منکر ما ارزش مدار یاشد و بتواند تأثیر مثبت بگذارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم در پایان اعضای گردان آمرین به معروف و ناهیان از منکر اباذر را خطاب قرار داد و گفت: مأموریت و مسؤولیت شما  از نیروی انتظامی جدا نیست چرا که هر چه شما بهتر عمل کنید کار نیروی انتظامی هم آسان‌تر است و ما به همکاران مخلص و باتقوایی مثل شما افتخار می‌کنیم./997/پ202/ن

ارسال نظرات