۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۷۵۱
آیت الله فیاض:

مردم باید بدانند عبادت تنها مختص به ماه رمضان نیست

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان تاکید کرد که عبادت و معنویت تنها به این ماه اختصاص ندارد و مردم باید معنویت را در همه ماه های سال حفظ کنند.
آيت الله شيخ اسحاق فياض

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که از سوی نماینده وی در بیست و یکمین همایش مبلغان در نجف قرائت شد اهتمام ویژه به ماه مبارک رمضان را خواستار شد و گفت: در آستانه ماه خیر و برکت رمضان از خداوند متعال می خواهیم برکت روزه و عبادت را به همه مردم عطا کند و ماهی سرشار از خیر و برکت باشد.
 
وی افزود: مبلغان عزیزی که مشکل سفر را تحمل می کنند تا شرع مقدس را تبلیغ سازند مطمئنا هدفی جز خدمت به دین و مذهب ندارند و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی کنند.
 
آیت الله فیاض تصریح کرد: صداقت و تاکید بر احکام شرعی، دعوت مردم به اصلاح ذات، دوری از اذیت دیگران و پایبندی به آموزه های دین از مهم ترین ویژگی های مبلغان به شمار می آید.
 
این مرجع تقلید بر لزوم آگاه ساختن شهروندان به عادت های ناپسندیده تاکید کرد و اظهار داشت: مبلغان باید عادت های ناپسندیده جامعه که با دین و آموزه های آن مغایرت دارد را بازگو کنند و از مردم بخواهند چنین عادت های نادرست را از جامعه دور سازند.
 
وی خاطر نشان ساخت: مسلمانان باید توجه داشته باشند که عبادت و اخلاق تنها به ماه مبارک رمضان تعلق ندارد و باید معنویت این ماه را در سایر ماه های سال حفظ کنند و با اعمال و کردارهای نامطلوب به آنچه در این ماه کسب کرده اند، پشت نکنند.
 
شیخ اسحاق فیاض تاکید کرد: مبلغان باید بدانند نمی توانند قبل از آنکه عمل آنان مطابق رضای خدا باشد دیگران را به تقوا و عمل نیک دعوت کنند و انتظار داشته باشند سخنان آنان در دل و جان مردم نفوذ کند.
 
وی مبلغان را به دوری از کوتاهی در امر تبلیغ فراخواند و بیان داشت: مبلغان در امر تبلیغ کوتاهی نکنند، در برابر باطل بایستند، با مردم مدارا کنند و توجه ویژه ای به وضعیت مردم داشته باشند./980/ب911/ک
 
 
 

ارسال نظرات