۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۳۱۰

جشن میلاد امام زمان در سامرا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن میلاد فرخنده و با سعادت منجی عالم بشریت با حضور علما و قشرهای مختلف مردم در حرم مطهر امامین عسکریین (ع) در سامرا برگزار شد.
حرم سامرا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم جشن میلاد فرخنده و با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود، شب گذشته و پس از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر امامین عسکریین (ع) در شهر مقدس سامرا برگزار شد.

 
علما، روحانیون، طلاب حوزه های علمیه و قشرهای مختلف مردم از شهر سامرا و سایر شهرهای عراق در این مراسم حضور داشتند و میلاد امام زمان (عج) را در صحن حرم مطهر حضرت امام حسن عسکری (ع) گرامی داشتند.
 
حجت الاسلام شیخ حیدر یعقوبی از علمای عراق در این مراسم به سخنرانی پرداخت و بر لزوم تلاش جهت فراهم سازی زمینه های ظهور حضرت ولیعصر (ع) تاکید کرد.
 
وی گفت: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) همواره احادیثی درباره ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی (ع) بیان و کرامات و فضایل این امام همام را بازگو کرده اند.
 
حجت الاسلام یعقوبی افزود: آموزه های اسلامی تاکید می کند که جهانیان در هر زمان به امام و حجتی نیازمند هستند و بر اساس این آموزه ها می توان به این نتیجه رسید که امام زمان (عج) در میان ما حضور ندارد و ادعای اینکه این امام هنوز متولد نشده است، صحت ندارد.
 
این عالم عراقی فراهم ساختن زمینه های ظهور را وظیفه ای همگانی خواند و تصریح کرد: ما باید با خود بیاندیشیم که چه کاری برای نزدیک شدن ظهور انجام داده ایم و آیا رفتار و کردارمان مورد رضای خداوند متعال و امام زمان (ع) بوده است یا اینکه اعمالمان به دور شدن زمان ظهور منجر می شود؟
 
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از راه های تعجیل در ظهور امام زمان (ع) است، اما متاسفانه این واجب دینی به خوبی ادا نمی شود و مصالح شخصی بر امر به معروف و نهی از منکر مقدم دانسته می شود. همگان می دانیم که مهدی موعود (عج) در نیمه شعبان متولد شده است، اما آیا فهم این موضوع خدمتی به تعجیل در ظهور کرده است یا اینکه تنها به جشن و سرور می پردازیم؟
 
شیخ حیدر یعقوبی تغییرات کنونی جهان را مقدمه برپایی حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) توصیف کرد و اظهار داشت: تغییرات کنونی در کشورهای عربی که از آن به نام بهار عربی یاد می شود نشانه سقوط حکومت های ظالم و روی کارآمدن حکومت هایی است که زمینه ظهور و برپایی حکومت جهانی منجی عالم بشریت را فراهم می سازند.
 
سخنران مراسم جشن نیمه شعبان در حرم امامین عسکریین (ع) خاطر نشان ساخت: فهم راستین از مهدویت به معنای تذهب در اخلاق و اعتلا در زمینه های مختلفی است که ائمه اطهار (ع) از ما می خواهند. ما در این مکان مقدس گرهم آمده ایم تا از درس و سیره و اخلاق اهل بیت (ع) بهره بگیریم و امیدواریم بتوانیم مقدمات ظهور و برپایی حکومت عدالت محور را فراهم سازیم.
 
تعداد دیگری از سخنرانان نیز پس از سخنرانی شیخ حیدر یعقوبی به سخنرانی پرداختند و مداحان و شاعران خاندان عصمت و طهارت نیز در وصف کرامت و فضایل حضرت ولیعصر (ع) به مداحی و سروده سرایی پرداختند./980/ب911/ک
ارسال نظرات