۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۸۳۸۷
آیت الله شیرازی:

عزل آقای منتظری خللی در روند انقلاب اسلامی ایجاد نکرد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله سیدمحمدباقر شیرازی با اشاره به این که انصافا خبرگان رهبری کار خود را در انتخاب رهبری خوب انجام دادند، گفت: بعد از عزل آقای منتظری و ارتحال حضرت امام خمینی برای برخی مسلم بود که مملکت از بین می‌رود؛ اما خوشبختانه این‌گونه نشد؛ چون مثل آفتاب روشن است که نظر حضرت صاحب الزمان(عج) و امام حسین(ع) بر این مملکت هست و ارادت ملت ایران نیز به محضر مبارک ایشان دلیل دیگری بر ثبات انقلاب اسلامی ایران است.
آيت الله شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیدمحمدباقر شیرازی از علمای مشهد، ظهر امروز 24 اردیبهشت در دیدار دکتر حمید فاضلی نماینده رئیس جمهور و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های استان فارس که در دفتر این استاد حوزه در مشهد صورت گرفت، با بیان این که بعد از عزل آقای منتظری و ارتحال حضرت امام خمینی برای برخی مسلم بود که مملکت از بین می‌رود اما خوشبختانه این‌گونه نشد؛ چون مثل آفتاب روشن است که نظر حضرت صاحب الزمان(عج) و حضرت امام حسین(ع) بر این مملکت هست و ارادت ملت ایران نیز به محضر مبارک ایشان دلیل دیگری بر ثبات انقلاب اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: بعد از ارتحال امام خمینی(ره) کسانی بودند که به ظاهر فقط از نظر فقهی از آیت‌الله خامنه‌ای جلوتر بودند. این امر اگر باعث اختلاف در خبرگان رهبری می‌شد، باید همه زحماتی که برای انقلاب کشیده شده بود، دوباره تکرار می‌شد؛ ولی انصافا خبرگان رهبری کار خود را خوب انجام دادند.

آیت‌الله شیرازی وظیفه مردم را شکرگزاری دانست و گفت: ما ایرانیان در مقابل این نعمت‌ها شکر لازم را به‌ جا نمی‌آوریم. از زمان دیکتاتوری رضاخان و بعد از آن با این دشمن‌های داخل و خارج و با این اشتباهاتی که از طرف بعضی افراد انجام می‌شود، کشور ایران ایستادگی کرده است و مردم باید شکرگزار باشند.

وی گفت: ملت ایران هم کمال ارادت را به مقام امامت دارند و معصومین نیز نظر لطف خود را به ایران می‌اندازند. خداوند در قرآن وعده داده است که «لان شکرتم لازیدنکم».

وی افزود: مرحوم آیت‌الله واله می‌گفتند «این انقلاب نعمت بزرگی است زیرا این پیروزی را کسی در خواب هم نمی‌دید». البته هرچه نعمت بزرگتر باشد شکر آن اهمیت بیشتری دارد و کفران آن نیز به مراتب خطر بیشتری به همراه دارد. ما باید تلاش کنیم تا محبت و دوستیمان به مراتب بیشتر از گذشته شود تا این نعمت بزرگ هم باقی و مستدام بماند.

آیت‌الله سیدمحمدباقر شیرازی در بخش دیگری گفت: زمان گذشته مثل زمان قاجاریه، گنبد امام حسین و کاظمین و سامرا درست شد. شاه عباس صفوی هم گنبد امام رضا را درست کرد. خوب است جمهوری اسلامی هم شهر سامرا را زنده کند و از خود یادگاری برجای گذارد.

وی افزود: انصاف این است که همه با هم همکاری کنیم و در زمانی که نخست وزیر عراق نیز موافق بوده و شرایط کلی فراهم است این کار را انجام دهیم زیرا شهرهای دیگر مثل مرقد امام حسین(ع) و حضرت امیر(ع) بین فرقه‌های شیعی مشترک هستند؛ اما سامرا مختص شیعه دوازده امامی است.

وی تصریح کرد: حدود 100 نفر از علمای بغداد به بنده اعلام آمادگی کرده‌اند که حاضراند تا یک میلیون نفر شیعه را در سامرا ساکن کنند. آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز اینجا آمدند و این قضیه را تأیید کردند. آیت‌الله سیستانی نیز عبارتی دارند که می‌فرمایند سامرا باعث سربلندی شیعه است. سرانجام این کار نعمتی بزرگ است و تا ظهور حضرت ولی‌ عصر باقی می‌ماند؛ از این رو باید قدر این موقعیت را بدانیم.

آیت‌الله شیرازی در پایان گفت: حضرت ولی عصر امام شیعیان است و مصداق آیه «تنزل الملائکه و الروح» در عصر حاضر ایشان هستند؛ به ذره گر نظر لطف بوتراب کند، به آسمان رود و کار آفتاب کند.

همچنین حجت‌الاسلام سیدمرتضی شیرازی دبیر ستاد احیاء حوزه علمیه سامرا در این دیدار گفت: شهر سامرا از لحاظ جغرافیایی و موقعیتی که در عراق دارد باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

وی افزود: این شهر مقدس به دلیل این که قبر امامین عسگریین(ع) در این شهر قرار دارد، پناهی برای شیعیان است که باعث گسیل شدن سیل زوار به این شهر است.

وی در پایان گفت: هیچ یک از مراقد ائمه محل تولد امام معصوم نبوده است؛ ولی سامرا محول تولد حضرت ولی عصر و مرقد پدر ایشان است و به نوعی خانه امام محسوب می‌شود. احیای این شهر باعث می‌شود فضای منطقه و عراق از این نابسامانی نجات پیدا کند./932/پ202/س
ارسال نظرات