۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۲۲۱۵۰
مقتدی صدر خواستار شد؛

شرکت شهروندان سنی در مراسم عزای شهادت امام حسن عسکری در سامرا

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق از قشرهای مختلف ملت خواست در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری (ع) در سامرا شرکت کنند.
حرم امامين عسکريين در سامرا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی از ملت عراق خواست امروز (چهارشنبه) در شهر سامرا حضور یابند و مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری (ع) را به صورت یکپارچه برگزار کنند.

سید مقتدی صدر با تاکید بر اینکه برگزاری باشکوه مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری (ع) به صورت یکپارچه به گسترش وحدت میان قشرهای مختلف ملت منجر خواهد شد از شهروندان شیعه و سنی خواست در سامرا حضور یابند.

رهبر جریان صدر همچنین اظهار داشت که زیارت بارگاه ملکوتی امامین عسکریین (ع) در سامرا فراخوان جدیدی برای تحکیم وحدت ملی میان قشرهای مختلف ملت عراق است.

وی از عزاداران و سوگواران شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت در سامرا خواست تا با نیروهای امنیتی و مسوولان برگزاری مراسم عزاداری همکاری لازم را داشته باشند و مراسم باشکوهی را برگزار کنند.

خبرهای رسیده از سامرا حاکیست که هزاران عاشق و پیرو خاندان عصمت و طهارت با پای پیاده از شهرهای مختلف به این شهر آمده تا در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری (ع) مشارکت کنند.

هیئت های مذهبی نیز با برافراشتن خیمه هایی در مسیر عزاداران به خدمت گزاری به زائرانی که با پای پیاده به سوی سامرا روانه شده اند، می پردازند.

فرماندهی عملیات نظامی سامرا در همین رابطه از آمادگی این شهر برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری خبر داد و تاکید کرد که مرکز عملیات سامرا از چند روز پیش برای برگزاری این مراسم آماده شده است.

گفتنی است پس از انفجار تروریستی حرم مطهر امامین عسکریین (ع) در سامرا که در سال 1384 رخ داد برگزاری مراسم عزاداری شهادت این دو امام همام از اهمیت ویژه ای برخوردار و به نماد وحدت و مبارزه با تروریسم مبدل شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات