۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۱۸۵۳

چند خبر کوتاه از بازار کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب‌های گفتمان قرآنی، آداب و احکام زیارت، به شرط چاقو، بی تعارف، مهارت های زندگی و چیستی و چرایی نماز به تازگی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
مهارت هاي زندگي به شرط چاقو نماز بي تعارف گفتمان قرآني آداب احکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب‌های گفتمان قرآنی، آداب و احکام زیارت، به شرط چاقو، بی تعارف، مهارت های زندگی و چیستی و چرایی نماز به تازگی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.


گفتمان قرآنی،
کتاب «گفتمان قرآنی: وسیله» نوشته حجت الاسلام صالح قنادی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف، «واسطه میان خدا و خلق» مسأله ای است که در طول تاریخ بشر، گاهی به خیر و خوبی و گاهی به شر و شرک، انجامیده است؛ تا آنجا که تبیین شایسته و بهره مندی بایسته از آن در میان مردمان و خداباوران، به یکی از موضوعات اساسی در عرصه اعتقاد و عمل تبدیل شده است و اظهارنظرهای متفاوت و گاه متعارضی، بر زبان و قلم افراد، جاری شده است.
نویسنده در این نوشتار بر آن است تا با بهره گیری از آیات نورانی قرآن مجید و روایات مورد اتفاق، به دانش و بینشی استوار و روشی به دور از خلال و ملال دست یابد. نویسنده در این کتاب در خصوص «وسیله» و«واسطه میان خدا و خلق» مطالبی برگرفته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) به رشته تحریر در آورده است.
این کتاب در 11 بخش تنظیم و تدوین شده است: واسطه یا وسیله، وسیله نگرانی از شرک، خدا یا اولیاء، اولیای الهی و مشکلات آنها، نگرانی اولیای الهی، آیه «انک لاتسمع الموتی» و حضور یا وجود وسیله.
چاپ اول این کتاب در 58 صفحه، قطع پالتویی، شمارگان 5000 نسخه و قیمت 700 تومان روانه بازار کتاب و اندیشه شد.

 آداب و احکام زیارت
کتاب «آداب و احکام زیارت» تدوین گروه اخلاق و عرفان اداره مشاوره و پاسخ معاونت آموزشی و تبلیغ نهاد رهبری در دانشگاهها از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. 
این کتاب در سه بخش تنظیم و تدوین شده است: پیشینه زیارت، زیارت امامان(ع) و احکام زیارت. در بخش اول این کتاب، آداب سفر، تاریخ زیارت، زیارت در قرآن و سنت نبوی و فلسفه و فوائد زیارت بیان می شود. در بخش دوم آداب زیارت، چگونگی زیارت و بیانی کوتاه درباره شناخت و کرامات امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران می آید. در بخش سوم هم احکام زیارت بیان می شود.
چاپ اول این در 96 صفحه، شمارگان 5000 نسخه، قطع پالتویی و قیمت 1100 تومان به جامعه علمی و فرهنگی کشور عرضه شده است.

 به شرط چاقو
کتاب «به شرط چاقو» (مجموعه طنز) محمدرضا آتشین صدف از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. 
نویسنده این کتاب در پنج بخش «بالای 18 سال، دانشجویی، کوچه و بازار، سیاسی و غزل خداحافظی»، داستان های طنز شیرینی را می نویسد.
چاپ اول این کتاب، در 96 صفحه، قطع رقعی، شمارگان 3000 نسخه و قیمت 1200 تومان از سوی نشر معارف روانه بازار کتاب و فرهنگ شده است.

 بی تعارف
کتاب «بی تعارف» نوشته محمد غلامی درباره مسائل اجتماعی و فرهنگی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. 
نویسنده در مقدمه کتاب می نویسد: «یکی از ویژگی های دنیای امروز ما این است که مردم خیلی حال و حوصله ندارند و باید همه چیز را برایشان ساندویچی و خلاصه کرد. کتابهای یک دقیقه ای هم به همین منظور نوشته شده است. دیروز مردم با حوصله کتاب می خواندند، ولی کتاب زیادی در اختیار نداشتند امّا امروز کتاب زیاد دارند امّا حوصله کتاب خواندن ندارد. در این دوران که دوران فراوانی و انتخاب است باید همه نوع آثار در دسترس او باشد تا انتخاب کند. باید هر روز روان تنوع طلب بشر را با کتاب های نوین و جذاب راضی نگهداشت.»
نویسنده در این کتاب، بخشی از دغدغه ها و دل نوشته های خود درباره دردها و درمان ها و در مدح و ذم زندگی پیچیده و نسل متحیر امروز به رشته تحریر در آورده است.
عادت یا اعتیاد، پل صراط و سوراخ سوزن، تولیدات شیمیایی، عقل بهتر است یا سواد، کتاب درمانی، خوب، بد، زشت، دخل و خرج، بحران هویت، لطفاً زود قضاوت نکنید، بزرگترین طنز بشر، قیافه شناسی، همه چیز دارم، پس هستم و... برخی از نوشتارهای نویسنده است که در آن به موضوعات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه و به ویژه نسل جوان و دانشجو می پردازد.
چاپ اول این کتاب در 118 صفحه، قطع رقعی، شمارگان 3000 نسخه و قیمت 1400 روانه بازار کتاب و فرهنگ شده است.

مهارت های زندگی
کتاب «مهارتهای زندگی خانوادگی در آیینه آیات و روایات» نوشته زهرا آیت اللهی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف، نویسنده در این کتاب از قرآن و منابع متعدد روایی و همچنین کتاب سه جلدی «زن و خانواده» خود، بیشترین استفاده برده است. کتاب حاضر مجموعه ای از آیات و روایات درباره تشکیل و تداوم زندگی خانوادگی است تا مورد استفاده اساتیدی قرار گیرد که شیوه مناسب انتخاب همسر و همسرداری را به زوج های جوان می آموزند و همچنین جوانانی که در این موضوعات نیازمند آشنایی با رهنمودهای الهی هستند.
در ابتدای هر فصل به برخی مهارت های زندگی موفق اشاره اجمالی شده است تا به اختصار شیوه عملی کاربرد این شاخص ها در زندگی مشترک ارائه شود.
در این کتاب سعی شده است در شش فصل، معیارهای کلی زندگی موفق و مهارت های لازم جهت انتخاب همسر، روابط همسران، اقتصاد خانواده، بهداشت خانه و خانواده و پیشگیری از بحران در خانواده و راه حل های آن با استفاده از آیات و روایات ذکر گردد. تشکیل خانواده و انتخاب همسر، روابط همسران، اقتصاد خانواده، گستره خانواده، بهداشت خانه و تغذیه خانواده و بحران در خانواده عناوین اصلی این کتاب هستند.
این کتاب به سفارش معاونت فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها جهت آموزش زوج های دانشجو تهیه شده است.
چاپ اول این کتاب در 296 صفحه، قطع وزیری، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 3800 تومان به جامعه فرهنگی و مذهبی کشور عرضه شد.


چیستی و چرایی نماز
دفتر چهل و سوم از مجموعه پر مخاطب و جذاب «پرسش‏ها و پاسخ‏های دانشجوئی» با عنوان «چیستی و چرایی نماز» منتشر شد. «چیستی و چرایی نماز» نوشته سید حسن موسوی است که در قطع رقعی و 248 صفحه، توسط دفتر نشر معارف دراختیار مخاطب قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف، این کتاب به مهمترین و جدی‌ترین پرسش‌های مطرح در باب نماز پرداخته است که پاسخ به پرسش‌های جدی، جامعیت موضوع، پاسخ های موجز و روان و غنای منابع مورد استفاده از ویژگیهای بارز این اثر است.
در این مجموعه به پرسشهای فقهی، اجتماعی، عرفانی، سیاسی دانشجویان در مورد نماز پاسخ داده است. کتاب چیستی و چرائی نماز می تواند یک منبع مفید و محققانه در مورد نماز برای جوانان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه نماز است.
دفتر نشر معارف پیش از این، پرسش ها و پاسخ هایی را با عناوین خدا شناسی، فرجام شناسی، راهنما شناسی، امام شناسی، قرآن شناسی، دین شناسی، پرسش ها و پاسخ های برگزیده، حکومت دینی، ویژه ماه مبارک رمضان، احکام خمس، عرفان و تصوف، ادیان و مذاهب، ویژه ماه محرم،شفاعت و توسل، دین و سیاست، رساله دانشجویی، احکام روزه، احکام نگاه و پوشش، احکام تقلید و بلوغ، توصیه ها و پرسش ها و پاسخ ها در محضر آیت‌الله جوادی آملی، احکام ازدواج، احکام موسیقی، مجلس خبرگان و رهبری، پیامبر اعظم(ص)؛ سیره و تاریخ، روابط پسر و دختر، راز آفرینش، مهدویت (پیش از ظهور)، مهدویت (دوران ظهور)، اختلالات رفتاری، احکام وضو، غسل و تیمم، اهل سنت واقعی، احکام ویژه بانوان، احکام روابط زن و شوهر و همسرداری، احکام اعتکاف، تفسیر آیات برگزیده( دو جلد)، «چرا دین اسلام، چرا تشیع»، مراحل عرفان و... را منتشر کرده است.
علاقه‌مندان می توانند این کتابها را از کتاب فروشی‌های دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) تهیه کنند./916/ن601/ع

ارسال نظرات