۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۲۴۰

حمایت شیخ الازهر مصر از اعتراضات مردمی

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر، از راهپیمایی های مسالمت آمیز در کشورهای منطقه حمایت کرد.
شيخ الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در همایش «احیای سنت نبوی» که روز گذشته با حضور علما و اندیشمندان اسلامی در قاهره برگزار شد راهپیمایی های مسالمت آمیز علیه دولت را امری طبیعی توصیف کرد و گفت: راهپیمایی های مسالمت آمیز که با هدف تغیر وضعیت کنونی جامعه انجام می گیرد، بدعت، انحراف و خروج علیه حاکم به شمار نمی آید.

وی افزود: راهپیمایی و تجمع های اعتراض آمیز علیه حکام ظالم در شریعت اسلامی جایز بوده و تا هنگامی که معترضان از خشونت و سلاح استفاده نکنند هیچ اشکالی ندارد.

احمد الطیب بر لزوم احیای سنت نبوی تاکید کرد و اظهار داشت: امت اسلامی در حال حاضر با مراحل جدیدی روبروست و باید با احیای سنت نبوی و استفاده از این سنت بر مشکلاتی که امت عربی با آن مواجه است، فائق آمد.

شیخ الازهر با اشاره به حملات غربی ها علیه اسلام تصریح کرد: الازهر شریف افتخار دارد که این همایش را برگزار کند و دست خود را به سوی همه کسانی که می خواهند سنت نبوی را در پرتو هجمات شدید دشمنان علیه اسلام احیا کنند، دراز می کند.

وی از مواضع برخی از علمای جهان اسلام انتقاد کرد و ادامه داد: برخی از علمای اسلام با وجود اینکه ادعای پیروی از شرعیت، سنت و قرآن می کنند به برخی از آیات قرآن ایمان داشته و از ایمان به آیات دیگر خودداری می ورزند. این افراد نباید خود را مطیع پیامبر (ص) که اطاعت از خداوند متعال به شمار می آید، تلقی کنند.

احمد عمر هاشم، رئیس سابق دانشگاه الازهر نیز بر لزوم برخورد قاطع با توهین کنندگان به پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد و بیان داشت: دست افرادی که به پیامبر اکرم (ص) توهین می کنند باید از کار بیافتد، زیرا آنان از مقام و جایگاه پیامبر (ص) غافل بوده و به گستاخی به جایگاه والای رسالت می پردازند.

وی با اشاره به افزایش اسلام ستیزی در غرب از دولت های عربی و اسلامی خواست تا برای مبارزه با اسلام ستیزی و هتاکی به پیامبر (ص) از دیپلماسی بین المللی استفاده کنند.

رئیس سابق دانشگاه الازهر تاکید کرد: سنت نبوی حاوی همه راه حل ها برای پایان مشکلات مسلمانان است و از مسلمانان می خواهم از این داروخانه برای درمان همه مشکلات اجتماعی استفاده کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات