۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۷۷۰
آیت الله شبستری:

حذف سخنرانی‌های دینی از هیأت‌ها رویکرد اصلی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: حضور مبلغان حوزوی و روحانیان در مجالس عزاداری و برنامه های هیئات حسینی نقش بسیار مهمی در مقابله با ترویج خرافات و بدعت های بی پایه و اساس در عزاداری ها دارد.
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بر ضرورت حضور روحانیان و مبلغان حوزوی در مجالس عزاداری هیئات حسینی تأکید کرد و اظهار داشت: بنده خود آماده هر گونه همکاری برای بهره مندی هیئات حسینی از وعاظ دینی هستم.

وی با بیان این‌که جریان های انحرافی و التقاطی مختلفی به دنبال ترویج افکار ضاله در مجالس مذهبی شیعه هستند، ادامه داد: حضور مبلغان حوزوی و روحانیان در مجالس عزاداری و برنامه های هیئات حسینی نقش بسیار مهمی در مقابله با ترویج خرافات و بدعت های بی پایه و اساس در عزاداری ها دارد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که حضورنیافتن روحانیت و حذف سخنرانی واعظ دینی در هیئت های حسینی در راستای برنامه ها و اهداف دشمنان اسلام است، ادامه داد: گاهی برنامه برخی هیأت‌های عزاداری بدون حضور روحانی و سخنرانی مذهبی برگزار می شود که به یقین انحراف در این‌گونه مجالس دور از انتظار نیست.

امام جمعه تبریز بر حضور آگاهانه روحانیان در مجالس عزاداری ماه های محرم و صفر تأکید کرد و گفت: وهابیت و بهائیت سرمایه گذاری کلانی در انحراف عقاید دینی جوانان و نوجوانان شیعه کرده، نباید حوزویان در مقابل این هجمه تبلیغی بی تفاوت باشند.

آیت الله شبستری همچنین خواستار ساماندهی برخی مبلغان سنتی در مجالس مذهبی بانوان شد و تصریح کرد: برخی از خرافات و بدعت ها از طریق این افراد ناآگاه که هیچ‌گونه تحصیلات حوزوی یا دانشگاهی ندارند، ترویج می یابد.

وی با بیان این‌که بهره‌مندی هیأت‌های حسینی از روحانیان و مداحان مورد تأیید فرصت سوء استفاده از برخی افراد ضعیف النفس را خواهد گرفت، گفت: دشمنان برنامه ریزی‌های دقیق و دراز مدتی برای ایجاد انحراف در این مجالس پیش بینی کرده‌اند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاق نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان مبنی بر تغییر نام فرودگاه بین المللی تبریز، اظهار داشت: نام فرودگاه بین المللی تبریز به فرودگاه شهید محراب، آیت الله سیداسدالله مدنی تغییر می یابد.

وی ادامه داد: برای این نام‌گذاری عناوین مختلفی از جمله فرودگاه شهید قاضی یا شهدای محراب هم مطرح بود که به دلیل وجود پیشینه قبلی در نام گذاری با عنوان آیت الله شهید مدنی، این نام مورد تصویب شورای فرهنگ عمومی استان قرار می گیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات