۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۲۹۹
امروز صورت گرفت؛

دیدار اعضای کنگره ملی ابن شهر آشوب با مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ اعضای نخستین کنگره ملی ابن شهر آشوب ساروی امروز با برخی مراجع تقلید و علما در قم دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
دیدار اعضای کنگره ملی ابن شهر آشوب با مراجع تقلید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اعضای نخستین کنگره ملی ابن شهر آشوب ساروی امروز با با حضرت آیت الله جوادی آملی و آیت الله علوی گرگانی در قم دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه دو روزه دیدار اعضای کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی با مراجع تقلید و علما، گفت: صبح امروز اعضای این کنگره با آیات جوادی آملی و علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کردند.

وی، دیدار با حضرات آیات مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی را از دیگر برنامه های نخستین روز سفر اعضای کنگره بین المللی ابن شهر آشوب به قم اعلام کرد و افزود: دیدار و گفت و گو با آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور از دیگر برنامه های امروز اعضای کنگره ابن شهر آشوب در قم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: اعضای این کنگره صبح فردا با حضرت آیت الله نوری همدانی نیز دیدار خواهند کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که این کنگره ملی سال آینده در مرکز استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: ابن شهر آشوب ساروی یکی از شخصیت های برجسته علم و فقاهت بوده که متأسفانه تاکنون به خوبی به جامعه معرفی نشده است که با برگزاری این کنگره قدم های بسیار مثبتی در جهت معرفی این عالم مازندرانی به جامعه دینی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شناسایی و معرفی علما و بزرگان دینی را یک وظیفه مهم در نظام اسلامی دانست و ادامه داد: متأسفانه هنوز بسیاری از شخصیت های بزرگ دینی ناشناخته مانده اند که این وظیفه ما است که آن بزرگان را به جامعه دینی معرفی کنیم.

وی همچنین از ارسال فراخوان مقاله این کنگره ملی به 80 کشور جهان خبر داد و افزود: تبلیغات برای برگزاری هر چه بهتر برگزار شدن این کنگره همچنان ادامه دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات