۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۸۳۱

سلسله جلسات فقه مشاغل در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان سلسله جلسات فقه بازار و مشاغل در مسجد آیت الله بادکوبه ای تبریز برگزار شد.
بازار تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه مبارک رمضان و با پیگیری های دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز، سلسله جلسات فقه مشاغل و بازار در این شهر برگزار شد.

این سلسله جلسات فقهی که با حضور اساتید حوزه های علمیه استان همراه بود، از ابتدای هفته جاری آغاز و امروز در مسجد آیت الله بادکوبه ای واقع در بازار تاریخی تبریز به کار خود پایان داد.

این جلسات با استقبال اصناف و کسبه بازار تاریخی تبریز همراه بود که بنا بر اعلام پایگاه مقاومت بسیج اصناف تبریز این جلسات پس از ماه مبارک رمضان نیز در مقاطع مختلف به صورت کوتاه مدت و بلند مدت ادامه خواهد داشت.

برگزاری این جلسات، نویدبخش تحقق حقیقی بازار اسلامی در بزرگ‌ترین بنای تاریخی سرپوشیده و خشتی جهان است که سال گذشته در میراث معنوی و جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

بر این اساس، حجت الاسلام سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از آمادگی این مرکز بزرگ علوم اسلامی نسبت به برگزاری منظم و هفتگی جلسات فقه مشاغل در بازار تبریز خبر داد و گفت: با توجه به استقبال بازاریان، برنامه هایی در این راستا پس از آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان پیش بینی شده است.

وی احیای جایگاه و نقش تاریخی حوزه علمیه طالبیه را از مهمترین اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: در گذشته ای نه چندان دور بازاریان خود طلبه حوزه علمیه بودند و پس از حضور در کلاس ها نسبت به آغاز کسب و کار روزانه همت می داشتند./935/پ203/س
ارسال نظرات