۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۳۸۰
عضو جامعه مدرسین:

ملت ایران در حمایت از فلسطین به هیچ وجه کوتاه نمی آید

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز جهانی قدس را نماد عزت و اقتدار امت اسلام در برابر استکبار جهانی دانست و تاکید کرد: ملت ایران ثابت کرده که مدافع فلسطین و مردم مظلوم این کشور است و از این مسیر به هیچ وجه کوتاه نمی آید.
آيت الله حسيني بوشهري
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روز جهانی قدس خواستار حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی این روز شد.

این عضو جامعه مدرسین علمیه قم حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس را عمل کردن به تکلیف دینی و آموزه های اسلامی دانست و تاکید کرد: در فرهنگ دینی مسلمانان مبارزه با ظلم و استکبار به عنوان یک وظیفه قطعی تلقی شده است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) حمایت از مظلوم را وظیفه و تکلیف دینی عنوان و با اشاره به پیام های حضور همه جانبه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: حضور مردم در این راهپیمایی نشان دهنده تنفر و بیزاری آنان از رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم و حمایت از مظلومان فلسطین است.

امام جمعه قم گفت: ما با شرکت پرشور خود در این راهپیمایی این پیام مهم را به دنیا مخابره می کنیم که در مقابل استکبار و نیروهای ظالم و ستمگر و کسانی که حقوق مسلمانان را پاس نمی دارند و هر روز با حملات ددمنشانه باعث قتل مسلمانان می شوند، صفوفی متحد داریم.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: پیام دیگر حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به ملت فلسطین این است که در این دنیای وانفسا که ستمگران و چپاولگران برای خود حقی قائل هستند، شعار اصلی ما اهتمام به امور مسلمانان است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما دفاع و حمایت از مظلومان و مردم فلسطین را رسالتی اجتناب ناپذیر تلقی می کنیم و در این راستا به هیچ وجه کوتاه نیامده و نخواهیم آمد.

جامعه جهانی و غرب نظاره گر وضعیت دردناک مردم سومالی هستند
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه این گفت و گو با اشاره به وضعیت ناگوار مردم قحطی زده سومالی، خواستار کمک جامعه جهانی و مسلمانان به قحطی زدگان شد و از بی توجهی جامعه جهانی به وضعیت قحطی زدگان انتقاد کرد.

وی با ناگوار توصیف کردن وضعیت مردم سومالی، قحطی کنونی در این کشور را کم سابقه خواند و تاکید کرد: متاسفانه بر اثر این قحطی شدید مردم این کشور در وضعیت اسفناکی به سر می برند و غربی ها هم تنها نظاره گر این اتفاقات تلخ هستند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات