۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۵۷۹

فعالیت 400 پایگاه فرهنگی ‌در طرح اوقات فراغت استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تابستان سال جاری بیش از 400 پایگاه فرهنگی هنری در مساجد، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری و ادبی به اجرای طرح اوقات فراغت در استان می‌پردازند.
كلاس اوقات فراغت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تابستان سال جاری بیش از 400 پایگاه فرهنگی هنری در مساجد، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری و ادبی به اجرای طرح اوقات فراغت در استان می‌پردازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ابراز داشت: در این تعداد پایگاه فرهنگی هنری در مساجد، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری و ادبی 350 هزار نفر زیر پوشش قرار خواهند گرفت و حدود 86 هزار نفر نیز به اردو می‌روند؛ در حال حاضر اجرای طرح اوقات فراغت در محوریت کارهای این اداره کل قرار گرفته است و از آنجایی که مدیریت فرهنگی که از اهداف و وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود، کاری بسیار ضروری است، اجرای درست این طرح نیازمند برنامه‌ریزی است.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به حوزه اعتبارات سال جاری این اداره کل، گفت: از اعتبارات شاخص‌های فرهنگی سال جاری در حوزه گفتمان، تاکنون این اداره کل بیشترین اعتبارات فرهنگی را نسبت به سایر دستگاه‌ها به خود اختصاص داده است.

وی افزود: امسال در حوزه گفتمان سه میلیارد و 300 میلیون تومان برای اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده، همچنین ده میلیارد تومان برای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حدود دو میلیارد تومان در حوزه فیلم جهاد عشایر عرب و سردار شهید علی هاشمی و دو میلیارد تومان نیز برای فعالیت‌های فرهنگی تعریف شده که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اختصاص پیدا می‌کند.

حجت الاسلام سپهر اضافه کرد: برای بیش از یک هزار فعالیت فرهنگی در استان یک و نیم میلیارد تومان اعتبار فرهنگی پیش‌بینی شده که از جمله آنها می‌توان به جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت ـ فتح خرمشهر در سال آینده، کنگره شعر قرآنی عربی نورالثقلین، کنگره شعر رضوی، کنگره‌های ملی خلیج فارس و پنج مورد بزرگداشت مفاخر در سال جاری، اشاره کرد./9455/پ202/س

ارسال نظرات