۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۵۶۸
مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان:

شرط ایمان به توحید، محبت به امامت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شرط توحید را ایمان و محبت به امامت دانست و اظهار داشت: اگر محبت، اخلاص، ایمان و اعتقاد به معصومین(ع) نداشته باشیم کلمه توحید معنا پیدا نمی‌کند.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در بدرقه مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با عنوان اردوی زیارتی آموزشی اندیشه های آسمانی(4) که در تالار آفتاب اهواز برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه بر ضرورت تمسک جستن به ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و گفت: اساس و استمرار تشیع در ماه شعبان متولد شد از این رو شعبان ماه فوق العاده مقدس و مبارکی است و یکی از فلسفه های نامگذاری به نام پیامبراکرم(ص) همین است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در مسیر ورود به طوس‌ افزود: امامت یک عنایت الهی و استثنایی است، از این رو با توجه به این‌که انحرافاتی در مسیر تشیع در پیش از امام هشتم‌ به وجود آمده اما با حکمتی که در وجود امام رضا(ع) و محبان این امام همام بوده ایشان به عنوان عالم آل محمد(ص) بساط علم، کمال، معرفت و شناخت را میان محبان جا انداخت و از انحراف جلوگیری کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این‌که از افتخارات استان خوزستان این است که دروازه ورود تشیع و امام رضا(ع) به ایران است، تصریح کرد: اجتماع عظیمی در مسیر حرکت امام رضا(ع) به توس به وجود آمد و در این راستا جهت تنویر افکار جامعه آن زمان و حرکت روشنگرانه ایشان شرط توحید را ایمان و محبت به امامت دانستند زیرا اگر محبت، اخلاص، ایمان و اعتقاد به معصومین(ع) نداشته باشیم کلمه توحید معنا پیدا نمی کند.

وی بر ضرورت بهره گیری از برکات ماه شعبان تأکید کرد و ادامه داد: مدیران کانون های مساجد ضمن زیارت جهت ارتباط و التماس، توسل، اخلاص، ارادت، عبادت و کسب معنویت، خود را بیمه می کنند.

حجت الاسلام سپهر در پایان سخنان خود، با اشاره به اردوی آسمانی ها، بر بهره گیری از آموزش های این اردو تأکید کرد و یادآور شد: مدیران کانون های مساجد با کسب با علم و معرفت از این اردوها می توانند مدیریت شایسته ای را در کانون ها اعمال کنند.

گفتنی است، اردوی زیارتی آموزشی اندیشه های آسمانی(4) با شرکت 220 نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در قالب پنج دستگاه اتوبوس عازم مشهد مقدس شدند./9455/پ202/س

ارسال نظرات