۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۹۴۳

فعالیت 400 پایگاه فرهنگی هنری در طرح اوقات فراغت خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از فعالیت‌ 400 پایگاه فرهنگی، هنری ‌کانون‌‌ مساجد در طرح اوقات فراغت این استان خبر داد.
حجت الاسلام سپهر مديرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از فعالیت 400 پایگاه فرهنگی، هنری ‌کانون‌ مساجد در طرح اوقات فراغت خبر داد و اظهار داشت: در این تعداد پایگاه های فرهنگی هنری مساجد، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری و ادبی 300 هزار نفر زیر پوشش قرار خواهند گرفت و حدود 86 هزار نفر نیز به اردو می‌روند.

وی، در ادامه‌ خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر اجرای طرح اوقات فراغت در محوریت کارهای این اداره کل قرار گرفته و از آنجایی که مدیریت فرهنگی که از اهداف و وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود، کاری بسیار ضروری و اجرای درست این طرح نیازمند برنامه‌ریزی است.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به اعتبارات این اداره کل برای طرح اوقات فراغت در سال جاری، اظهار داشت: اعتباری که بناست به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از محل اعتبارات فرهنگی استان اختصاص پیدا کند، حدود 600 میلیون تومان است که پیش از این با توجه به برنامه پیشنهادی ارائه شده توسط این اداره کل، ما بیش از 900 میلیون تومان را پیشنهاد داده بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به حوزه اعتبارات سال جاری این اداره کل گفت: از اعتبارات شاخص‌های فرهنگی سال جاری در حوزه گفتمان، تاکنون این اداره کل بیشترین اعتبارات فرهنگی را نسبت به سایر دستگاه‌ها به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: 18 درصد اعتبارات فرهنگی که حدود 14 تا 15 میلیارد تومان است به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با 69 عنوان برنامه کلان در قالب شاخص‌های فرهنگی مطابق با بندهای مصوبات سفر سوم در دو حوزه هزینه‌ای و عمرانی اختصاص پیدا کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برای 18 جشنواره تئاتر، بیش از 25 کنگره بین‌المللی، منطقه‌ای و استانی، بیش از 40 نمایشگاه کتاب استانی و شهرستانی و ده‌ها فعالیت فرهنگی دیگر که در دستور کار داریم، تنها 3 میلیارد تومان در اختیار داریم که از این مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان را به فعالیت‌های امور قرآنی و مساجد اختصاص دادیم.

وی افزود: امسال در حوزه گفتمان 3 میلیارد و 300 میلیون تومان برای اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده، همچنین 10 میلیارد تومان برای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حدود 2 میلیارد تومان در حوزه فیلم جهاد عشایر عرب و سردار شهید علی هاشمی و 2 میلیارد تومان نیز برای فعالیت‌های فرهنگی تعریف شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اختصاص پیدا می‌کند.

حجت الاسلام سپهر اضافه کرد: برای بیش از هزار فعالیت فرهنگی در استان یک و نیم میلیارد تومان اعتبار فرهنگی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر در سال آینده، کنگره شعر قرآنی عربی نورالثقلین، کنگره شعر رضوی، کنگره‌های ملی خلیج فارس و پنج مورد بزرگداشت مفاخر در سال جاری، اشاره کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان، در پایان سخنان خود از برگزاری کنگره استانی بزرگداشت علامه کبیر آیت الله وحید بهبهانی در سال جاری خبر داد./9461/پ202/س
ارسال نظرات